Sunday 9 October 2011

Silap sangka =)

Hye...Assalamualaikum semua...Selamat berhari minggu..dah malam pon kan...

Ameer dah tido so bolehla aku bersosial disini..hihi..Aiish susah betul nak tido kena gak ade buai..sampai bila pon tak tau la..Adik 0h adik...Susahla nak bwk jalan tido kat luar camni..Takkan mama & papa nak angkut buai awk yang besar gedabak tu hukhuk...

Hari ni rezeki kami makan di kenduri lagi..Bila ade kenduri ni bagus jugak selain dpt makan free..Bolehla kenal ngn jiran2..Selama ni sengih je dari jauh..Yerla balik keje dah petang..Nak masak lagi..mana ada masa nak soksek2 ngn jiran..Aku ase kitorang ni dah banyak kena ngate sebab mesti igt kita sombong padahal kami takde masa free..Kalau weekend je kalau tak balik kg..kitorang kuar jejalan..Eh back to the tajuk la..Jauh dah aku merapu neh..huhu

Masa petang tadi hubby dok tolong2 orang kemas khemah..Tiba2 dtg sorang budak pakai jersey msia tau..Dia cakap 'Khairul Fahmi'... Hubby aku sengih jerla..Mmg dah selalu sgt budak2 panggil dia camtu..Pastu dia layankan je bdk tu sbb budak tu dok tersengih2 pandang dia..Dia pon balas la" Bukan..ni adik KF..hehe..Pastu budak tu nak test laki aku " Abg asal mana?" Laki aku pon jawabla Kelantan la..Budak tu tak caya  Siap suh try ckp kelantan...Dah terang2 laki aku tu org kelantan mesti la boleh kecek kelate..hehehe..Pastu bdk tu berlari kat ayah dia..Dia ckp tu adik KF..hehehe...Padan muka kena tipu ko dik!

Ni bkn sekali..Aritu masa wedding abang dia..Ade budak pompuan tu siap amek gambar ngan dia..Budget KF la..Dia citer kat aku ni punye la xcited..Huh menyampah! Perasan tol papa awk ni Ameer..Then masa Piala Suzuki tahun lepas KF punye pasal dgn laki aku pon naik nama..Kat ofis aku..ofis hubby..sume ckp benda yg sama..Balik2 muka sama..Pastu kalau tipu adik beradik pon caya..Ape da..Huh tak suka den...Aku kurang minat dah mamat tu..Mentang2 dah glemer trus tinggal awek dia...Eh eh apesal kau tiba2 emo ni mama?? hehe..

Satu kes lagi..Puasa baru ni my MIL ada bukak kedai kat Pasar Ramadhan..Kebetulan sgt KF dtg nak beli sumting..Then balik tu mak dia cakap "meme sama la ngn muko mu"..hikhik..tidaaaak ma..Jgn samakan anak mu itu dgn kacang lupakan kulit tu...kekekeke..(sorry KF fan club)..Nanti aku gak yang merana kalau dia ikut perangai si Polan tu hukhuk

Kes yg kedua..Cina..Semua org igt dia org cina..Aku ase dah brape puluh kali pon tak tau..Bila dia masuk je kedai cina..Pastu trus la org tu ckp cina..Dia plak boo layan jer..Bkn nak ckp pon yg dia sepatah haram pon tak paham..Heeee tak baik tol..Sampai tokey tu teriak dari jauh " Cina ke Melayu?" Sampai cmtu sekali sbb dia diam je bila org tu ckp ngn dia..Aku tanye dia nape masa belajar dulu nape tak ambik subjek cina je? Ni tak amek subjek jepun watpe..Bukan bley g jepun pong hehe..Sorry papa mama mengumpat di sini...Takde idea nak wat entry..hehehe

7 comments:

myxa said...

sebab tu la muke ameer pon comell macam kartun jepun.. =)

Mrs Hafidz'joo'Din said...

Muka jepun tu kakak aisyah la..memang sebiji sejibon masa baby hehe

Kemn Azmaili said...

didi, ur husband mmg ada iras la KFMC..!! =)

Mrs Hafidz'joo'Din said...

tang mata je kot..yang lain2 entahla kemn..dah tiap2 hari ngadap tak prasan da..hehe

Cik Leez said...

aku kalo p kedai cina free hair pon org cina duk pot pet2 cakap cina..aku bukan paham sepatah harammmmm

Mrs Hafidz'joo'Din said...

Mata ko tu dah menunjukkan kecinakannye hehehe

Unknown said...

rasenye judin manis n cute lagi drpd KF tu!!! hahaaaaa..(dh siap buat crepe durian nnt antar umh ye)