Friday 28 October 2011

Bubur pertama Ameer

Salam to all my lovely friends...

Semalam balik keje, lepas amek my baby kat umah BS dia aku terus bekejar ke dapur xcited nak buat bubur for my baby for the first time.. Tapi mencabar jugak la..Baru nak amek pisau..uwaaa..berlari ke dia jup..pastu pergi ke dapur semula..nak basuh beras je uwaa lagi...Aisshhh...Tak boleh langsung tinggal..uhuk..Papa dia slalu balik lambat tu yang agak menyukarkan aku nak buat bubur tuk my baby..

Walaupon agak penat aku bekejar2 akhirnya settle bubur dia..Tak sabar nak suap dia and nak tau dia boleh terima atau tak bubur dia..Yerla aku ni mcm terdesak giler sbb bulan depan ada appointment untuk tahu perkembangan berat badan dia..hukhuk..

Tapi alhamdulillah dia terima dengan baik..Aku lega sgt..yeay..Lepas ni mama boleh buat lagi.. =)


Resepi Bubur 1 Ameer

4 sudu beras perang
ikan tenggiri
kentang   2cm
carrot 2 cm
Butter  (ganti minyak)
Air secukup rasa...


Lepas ni mama boleh mempelbagaikan resepi adik lagi..Isi ayam ke..broakoli ke..bayam ke..kurma ke..kismis ke..hikhik..tak sabar nak try menu lain..

No comments: