Thursday 27 October 2011

About my baby

Salam...

Hari ni hantar my baby pergi klinik untuk cucuk 6 bulan..Kali ni my turn tuk hantar sebab bulan lepas papa dia dah hantar..Kira2 gilir2 la..huhu..Time nak cucuk tu nurse tu suruh baringkan.. aku mcm blur2..lupe pon ye camne nak pegang anak masa cucuk sebab b4 ni papa dia yang handle..Ini semua sebab aku malas tak sanggup tgk anak kena cucuk ..hihi..

Masa nurse tu suh baringkan aku silap teknik pastu siap bebel2 lagi..Ayat dia berbunyi " mcm mana awk ni anak dah 6 bln takkan kekok pegang anak..Tak pernah pegang anak kat umah ke? selama ni cucuk camne????"  Huh tersentap gak aku...Ni yang maleh g klinik gomen ni..Layan patient mcm ampeyh jer..Lepas tu aku jwbla " selama ni papa dia yang pegang " then jwpon lagi satu aku jwb dalam hati je " selama ni kalau cucuk kat private dia inject kat bontot bukan kat peha..So cara pegangannye lain"..Huh tu pon nk kecoh la makcik Nurse bengong!

Huh lagi satu kes yang tak besnye berat my baby tak mencapai apa yang sepatutnya..Uhuk tapi yang peliknye dia minum banyak..sebab malam tadi aku kira2 balik dia minum melebihi had kat kotak tu..Selama ni aku tak perasan pong..Apela mama ni..Tapi dia sgt active..Meniarap tp gostan..hihi..tak reti nak maju ke depan lagi..Pusing2 ..Dia guna tenaga yang banyak kot sebab tu dia tak cukup berat even dia dah minum susu banyak.. (nak sedapkan hati sendiri)

Takpela lepas ni aku dah boleh suap dia bubur nasi..Yeay tak sabar nak balik masak bubur dia ..Tak sabar nak tau reaction dia mkn bubur for the 1st time! Harap2 dia makan sbb next month ada appoinment semula..Nurse tu nak tgk perkembangan berat dia selepas mula makan.. Selama ni aku hanya perkenalkan dia dgn puree kurma n puree lobak je..itu pon jarang..Just nak bagi dia kenal sudu & mangkok dia..hihi..Lepas ni takde la dia tekejut sgt tgk benda alah semua tu.. =)

Lagi satu hal sekarang dia diserang sakit mata pulak..Masa pergi klini rabu baru ni doc ckp ni semua disebabkan selsema dia yang berpanjangan..Makan ubat selsema pon jarang sebab tak baik tuk dia..Takpela dik..sikit je kan..Nanti mama bg ubat semula yer..




2 comments:

Unknown said...

tgk gmabr dah tembam.. brape kg ni skrg dd?

Mrs Hafidz'joo'Din said...

aa tu la gambar tak menggambarkan yang betol hihi..tadi timbang baru 6.4kg jer..tak sabau nak blik buat bubur tuk dia =)