Tuesday, 18 October 2011

Dirikan Solat Tunaikan Zakat =)

Salam all...Sudahkah anda membayar zakat?????

Hehe..Sebenarnya aku segan nak citer..Tapi kalau aku citer boleh mengingatkan tentang pentingnya zakat ni kepada orang lain yang belum menunaikannya kan kan kan??

Jangan jadi mcm aku ni..Kerja nak masuk 2 tahun tapi baru sekarang baru nak buat potongan zakat..( adeyyh malunye) Takpe aku nak tutup malu aku tu yang penting kita sesama manusia yang beragama islam ni boleh ingat mengingati kan..

Sebenarnya dulu aku ingat kalau nak bayar zakat ni bila kita ada harta berlambak2..contohnye emas kan..Kalau kita simpan emas mcm gunong barula kena bayar zakat..Adoi rendahnya pengetahuan islam aku ni..Tu la bapak hantar sekolah agama sibok nak keluar..Kan dah jadi jahil mcm sekarang..uhuk

Baru2 ni opismate aku dia cakap kita kena buat potongan zakat..Masa tu aku memang dah niat nak pergi kaunter zakat dah..Tapi biasala manusia kan..Kalau nak buat ke arah kebaikan sikit..mulala ada sifat lengah2..Ada je halangannya..Kalau nak pergi sopink ke..Kalau ada halangan je ku akan redah jua walau lautan api sekalipon...Ceh takde sampai camtunye..hihi

Plus lepas aku dgr ceramah dlm tv aritu..Dia cakap kalau kita nak cover balik gaji kita ke arah halal kenalah berzakat..Contohnye biasalah staff gomen kalau tak ngulor tak sah hehehe..(Aku tak tergolong tau)  Bila aku pikir2 balik patutlah bila hujung bulan je gaji short sokmo..Tak on track..Padahal belanja dah ikut keperluan tu..Aishh...Sekarang alhamdulillah aku dah buat pembayaran melalui pemotongan gaji..Walaupon sebal muka aku ni nak mengadap orang kat kunter zakat tu..hikhik..( Jangan jadi mcm aku ni ye kawan2 )


Saja nak tayang pamplet ni hihi ( bukan peraduan menang kereta tau)

Dapat saguhati dari pihak zakat..Mekasih =)

Tunaikanlah zakat sebab ni adalah antara yang terkandung dalam rukun islam =)



P/s : Selamat berzakat semua =)

2 comments:

NasZ said...

saya pun nak kena bayar zakat ni.

Mrs Hafidz'joo'Din said...

ha bagus2..hihi... =)