Wednesday 19 October 2011

Kurang 1 masalah

Hooolaa...Salam semua ( mood ceria )

Weh..masalah aku dah kurang..aku serunak gilak..Yeay! Aishh lagi satu yang mengembirakan jiwa raga ku ini sebab aku dah buat penjimatan dan mengurangkan pembaziran...Hikhikhik..

Mesti korang tertanya apa kes aku ni kan suka sorang2..hehe..Fyi (nak tak nak kena tau jugak) aku dah tampal gigi.!! (lorh itu pon kecoh sekampung) Tu la masalah aku yang membelengu diri ni sejak 2 bulan ni selain penyakit di kuku tu (bukan penyakit kuku & mulut tau)..huhu..Aku ni kalau bab2 gigi ni lemah betol..Sebab aku ni amatlah penakut dgn kesakitan..Boyok ya amat..Aku decide nak pergi tampal tu pon pikir punyela lama sampai sempat  kuman tu buat sesi lombongan kat gigi aku ni hahaha...Aish penakut kalahkan budak2..

Lagi satu yang buat aku hepy tu sebab aku buat tampalan kat klinik berserah aje..Disitu aku dah membuat penjimatan yang melampau kekeke..Sebab b4 ni aku tak berani pergi klinik kerajaan sebab terlalu sinonim dgn ayat " Kalau bwt kat kerajaan sakit..kalau swasta tak sakit" . Absolutely its wrong hokay! Kalau dah mindset cakap camtu sakit la kau jwbnye..Dulu aku selalu termakan dgn kata2 tak  masuk di akal tu..Sakit gigi je pergi la tabur duit kat klinik swasta..Kalau murah takpela jugak..Ni mau nak dekat ratus2..Adey mati camni weh sekarang ni duit betol2 mengalir mcm air..Macam biskut Chipsmore pon yer..Sekejap ade sekejap takde..Wah siap tagline lagi,,hehe


Alkisahnya masa kitorang bekpes mee calong kat beserah tu kitorang dok bincang2 mana klinik yang murah2 cket..Ada opismate tu ckp sekarang tampal pon dah cecah RM80! Mak aih..tercekik mee calong kat tekak aku..Mahal nak mamp**! Biar betik..Dulu 3 tahun lepas aku rasa dalam RM 50 sumting je..Adeyyy takle jadi ni..Baik aku simpan duit tu untuk si Boolat tu..Dah ada anak ni memang kena pikirkan anak jela..Anak 1st!

Memang berbaloi2 aku pergi tampal kat situ..Aku just kuarkan RM3 je tau..Memang best la..Memang masa tggu turn tu tangan aku ni toksah ckp la sejuknya..Dengan perutnye tiba2 memulas..Tadi masa letak lada jeruk dlm mee calong tak hengat dunia..Kau tabur lada tu mcm tabur garam..kakaka..Tapi nasib baik aku sempat tahan..Sampai turn aku serah diri kat doc dalam 20 minit..then settle! Fuh lega..Pastu apela den berlari2 anak ke tandas..Kalau tkde orang aku dah bwt aksi pecut 100m..hahaha..burok betol peel mama sape la nih?? hehe

Papepon aku bersyukur aku kuat menghadapi semua ni..Kalau aku sihat nak jaga budak boolat tu pon senang hati.. =)

2 comments:

myxa said...

dah siaple tampalnye harini ye?? tak smpat nk jumpe awk td...nama je dok sblh2...

Mrs Hafidz'joo'Din said...

tampal dah suka sgt hihi..Tu r sy kuar blik2 tgk akak tkde..Pastu dah lama baru sy terpk akak kat bilik kak jun kan?? kekeke igtkan kuar