Monday 3 December 2012

My Weekend Story

Hoolaa....salam uolllssss!

Wah dah lama tak hapdet ni... kalau minggu lepas bertubi-tubi aku publish entry..Skrg dah lemau balik..hehe..Pagi tadi sampai je hopis nak mengadap second bos..Bertubi2 dia bagi aku keje so automatiknya aku takle nak memblog bertubi2 mcm minggu lepas ..Heeeee   

Weekend baru ni my MIL datang..Akak ipar aku dr Klang pon dtg..Adik ipar yang kat kemaman tu pon dtg..Dorang sampai hari jumaat..Aku kat hopis dah fening2 nak masak ape..hihi..yerla cuak gak nak masak banyak2 ni takut tak jadi..Biasanya masak tuk 2 tekak je..ni sedozen anak tekak harusla hati2..Hihi..

Petang jumaat tu aku masak simple2 je..Kebetulan my MIL pon dah goreng ikan..sayur pon dah siang..Aku tambah tomyam ayam jerla..

Pagi esoknye aku buat nasi lemak..Huh keciwak gilak..Nasi aku tak lemak..Sebab pakai santan kotak..Plus sambal bilis aku pon tak kick mcm kat kedai..Rasa masam terlebih..Huwaaaa...stressssss tau..Aku ni memang jenis tak suka merasa masa tgh masak..Masin ke manis..masam ke lantak..Dah siap baru tau..Sebab aku pernah melepuh lidah masa merasa makanan tgh panas2..Lepas tu aku dah fobia...Tapi ada bagusnya perangai mcm ni..Time puasa aku takdela terkial2 nak masuk garam..Heee..Kalau masak kuantiti yang sikit bolehla agak2..Kalau banyak2 hancusss kot!

Ok..Lepas tu aku buat kek gula hangus!  First time buat nasib baik jadi..yeay! My MIL tolong jugak kat dapor..Dia tlg kacau gula hangus..sbb dia mmg expert buat gula hangus..Nanti aku share gambar kat entry lain yer..Resepi tu memang menjadi..Hubby cakap rasa dia mcm kat kedai..ngeeee...*malu tau


Time lunch tu aku masak nasi carrot & ayam panggang rosemarry..Kebetulan tomyam semalam ada lagi..Nasi ni memang leceh..segala mak nenek kena isi..Ayam tu pon kena perap 1 jam dlm peti..itu pon segala mak nenek kena isi..Renyah giler..Tapi takpe demi my family .. =) 

Malam tu pulak kitorang kuar ..Saje bwk dorang jalan..Aku mintak hubby jaga anak ..dia tak pergi sebab nak tgk bola...oh ye team bola kita menang yeah! Paruh garuda tak setajam taring harimau! HAHA..Syabas Uolllss! Kalau memang nanti dapat tanah lagi =)..Malam tu memang giler..Kitorang memekak budget suara memasing setarap jaclyn victor! Kekekeke..Berjoget2 nyanyi lagu nobody..Arghh memang hilang streess..Aku lupa diri jup..Lupa pulak aku ni bini & mak orang..Dorang takpela single mingle lagi..Bila jalan je dorang kena ngorat..aku orang tak pandang pon..Cis! Walaupon tak bawak anak orang tetap anggap aku mcm ada anak seploh! Cis HAHA..JOKING!!

Kitorang balik agak lambat..Sampai laki aku call..Hehe..Tapi takpe aku tau dia tak marah sebab aku keluar ngan adik beradik dia =)


Amboi2..layan habisss..

Kiri tu akak ipar aku..yang lain2 tu adik ipar aku..tu pon masih tak ckp korum..Dorang semua renek2 comel2...aku je mcm gergasi..bila jalan ngn dorang aku rasa aku ni sang gajah!

Pagi ahad tu aku buat meehun goreng..Lagi sekali aku gagal bila masak banyak2..Meehun aku tawar! Cis bedebah kau meehun! Tapi my MIL paham..dia cakap biasa la kalau masak banyak2 memang susah nak agak..tak biasa kan..Heee,,Goreng keropok cover meehun yang tawar tu..Aku rasa dah byk garam aku isi tp still not enought..Nyesal tak rasa dulu ..hukhuk.

Lepas tu sekali lagi aku test skill aku membaking..Aku try buat buat kek pelangi atau bahse omputihnya Rainbow Cake! Tapi aku buat dalam bentuk 'Checkered'..Apekah itu? ok nanti saya share entry lain yer..Hehe..budget orang nak tgk sangat..Arh lantakla der..

Tapi aku sedikit keciwak..Kek tu tak kembang dengan sempurna..Arg geram tau! Aku tau sebab apa..Pelangi tak kuar petang tu sebab awan mendung..Haha..banyak la ko punye sebab..Dah sah2 tangan tu tak berbedung tuk buat kek tu..Takpe aku akan usaha lagi nak bagi pandai mcm orang lain..Hehe..

Pagi ahad tu my MIL dah balik ..So dorang tak sempat la nak merasa kek bentat aku tu..hihi nasib baik..Kalau tau bikin aku malu saja..Tapi kek gula hangus tu jugak yang sedap..buat dengan MIL..Kau Hado? HAHA..

Sepanjang MIL kat umah dia ni tak duduk diam..Masa aku takde kat umah dia basuh peti aku..lap2 kat bahgia dalam tu..Patutla aku rasa kilat semacam je peti ni..Aku rasa setahun yang lepas aku cuci petu tu wargh2! Lepas tu dia bantainya cuci penyodok sampah aku..Haaaaa..malu haku tau! Tapi aku paham mak aku tu memang jenis mcm tu..Dia memang rajin tlg anak menantu dia =)..Papepun terima kasih la ma  =)...Adeshhh malu jugak sebenarnya..Hurm nak wat cenggana menantu hak sorang ni 'rajin' cket..Wahahaha..

Sekian..




No comments: