Monday 3 December 2012

Kek Gula Hangus...Yummylicous!!

Morning Uolsss..Pagi2 lagi aku dah bersemangat nak karang entry baru..Sebenarnya entry ni patut buat semalam tp im a bit busy body semalam..Tu yang kekangan masa nak update entry baru =)

Dalam entry sebelum ni aku ada citer tentang kek gula hangus yang menjadi pojaan hati ku..Resepi ni aku amek dari kawan aku ..Memang menjadi guna resepi ni..Aku pon pestaim try tau..Dengan berkat gandingan bahu dengan MIL..kek tu menjadi..! Kek tu pon cepat  betul habis kena ngap..hehe..Nanti nak buat lagi..cik somi pon suka..Papepun dalam hati dia kek lapis masam manis tu jgk menjadi poojaan hati dia hihi..

Teringat dulu masa kecik2..Arwah mama selalu buat tuk makan petang..Abah memang suka kuih ni..Hurm tu semua kenangan..Masa kecik bila mama buat kuih tak pernah amek port..Tahu ngap jer..Dah besar ni barula terkial2 nak belek resepi.

Jom layanz gambar shaayeeee....

Masa ni MIL yang goreng..Aku amek gambar..dia taktanya pon nape aku nak amek gambar..Dia taktahu yang menantu dia ni nk masuk dalam blog..huahuahua..



Goreng sampai jadi hangus macamni..Kalau harapkan aku hitam gula tu..Heeee



Masa ni pon aku mintak tolong MIL pegang sebab nak amek gambar..Masa ni pon dia tak tanya pon HAHA


Mula2 aku memang nak guna bekas ni..Bekas ni memang sesuai tuk buat kek gula hangus ni..Sekali bila aku tuang je adunan tadi dia kuar ikut bawah! Owh no! Dia punya piring bawah tu tak rata so ada ruang rongga tuk adunan kuar ikut celah2 tu..Cis dan Ces! 



Sebelum bakar aku perap adunan dalam 3 jam lebih..Taraaa siap..!



See rongga2 tu?? Tu menandakan kek aku tu menjadi! Yeayyy! Tapi orang lain buat lagi banyak rongga tu..Heee..Ada jugak orang panggil ni kek sarang semut..kek span la..macam2..tapi rasanya tetap sama!



Seriously memang sedap guna resepi ni..Aku kurangkan gula tu sebab takut manis..Sebab my FIL ada kencing manis..Heee kang tak pasal2 sebab aku kena g spital lak kang..Heeee

Okla..Korang tryla ye..Aku malas nak type resepi tu..Korang tekan je kat link aku bagi tu hokay! Daaaa....

No comments: