Sunday 16 December 2012

Peach Cobbler!

Fuh nama pon pelik..Patutlah aku tak pernah dengar..Adik aku yang sengal tu asek request nak try..Aku pon try la dulu sebelum buat kat kg nanti..Lepas google2..tengok gambar dia aku dah boleh imagine sejenis apakah dia..hehe..Macam pie rupanya..Pheww..Aku kurang gemar ..hihi..


Lepas je aku siapkan aiskrem letak dalam peti..Aku buat ni pulak..Masa ni dah nak pukul 11..Tapi dorang tak tido lagi tgk maharaja lawak tu..hee nasib baik ada peneman..Takde la aku takut sangat duk kat dapur tu..Cis! Penakut betol!


Lepas dungdangtingtongdungdang siapp! Wah kemain sekejap nye..hehe..Seyes benda ni memang senang..Tak payah nak pakai mixer bagai..Gaul dengan senduk..Sampai aku terpikir2 betulkah apa aku buat ni..Tengok pada resepi betul dah..Tengah2 confuse tu tangan ni laju je settlekan pie ni..hihi..


Aku sendiri pon tak sabar nak tengok hasilnya..Nak rasa macam mana..Orang lain buat cantik je..tapi  yang aku punye macam tak jadi jer..HAHA.. Lenjan lah labu..Asalkan boleh makan ye dak..


Pagi esoknye aku semangat lepas semayang subuh cepat2 aku rasa pie tu..yerla malam tadi lepas masak panas lagi..hari pon dah malam..Aku pon tido dulu..Kempunan nak rasa..hihi..


Erm firstime aku rasa manis! Ishh tak suka la..Aku patut kurangkan gula..Nextime boleh buat dengan betul..Tapi bila makan dengan ais krim heaven jugak hehe..


Jom layans gambar shayeee!



Gigih aku amek gambar malam buta..Hihi..Ni gambar sebelum masak







Ni fresh baru kuar oven!







Hee taraaa...Aucak! Ni dah jadi febret my hubby & my SIL !!

Hubby cakap bila makan ni boleh reda marah dia..Hehe..Bukan apa masa makan ni dia tgh marahkan aku sebab dia balik keje aku takde..Dia takle nak masuk umah..Mula2 aku cakap dengan dia aku pergi sorang je seminar tu..Tapi anak aku tu asek merengek2 je..macam tau2 je aku nak tinggalkan dia dengan my SIL..Hurm senang aku hangkut dua2..Dia enjoy main tepi kolam..nasib baik..Lupe nak bgtau hubby..Kunci umah pulak dia takde..Muncunggg sedepa lah orang tua tu..Huhu..


Lepas tu dia mintak tambah lagi..hehehe..suka letew! bagusla ada orang tolong perabihkan..Takdela menyemak dalam peti tu..Bila cik somi suka..i pon happy..~lalalalalala~

 

 

No comments: