Sunday 16 December 2012

Homemade Ice cream! Wallah

Assalamualaikum Uolsss!

Happy monday morning? Aku hari ni susah giler nak bangun pagi..lepas subuh pastu tido balik..Sampai laki aku kejut banyak kali..Dia dah siap nak panaskan enjin keta dah..Aku dok melingkar atas katil lagi.Pastu gagahkan diri bangun baring atas sofa lak..Dah mcm dugong lemas dah aku tadi..HAHA..Memang malas giler nak siap pergi kerja..Warggghhh!


Sesampai ofis aku settlekan keje apa yang patut dulu..Then barulah boleh berblog! Weehuuuu!! Very Semangat tahu!


 Weekend baru ni aku mencuba resepi baru lagi..Ice Cream & Peach Cobbler!. Seyes aku memang tak pernah dengar resepi peach cobbler tu..Adik aku yang sengal tu asek mintak tlg buatkan bila kitorang balik kg coming weekend ni..Nanti aku share kat entry lain yer..cewah!


Kebetulan pulak weekend tu aku memang nak try buat ice cream! Ilham ni aku dapat masa aku terjah blog CIK EPAL ! Sempoi blogger! Memang best baca blog dia..Kadang2 aku tergelak sesorang..


Kebetulan lagi peach cobbler tu memang sedap makan ngan ice cream..Ape lagi memang xcited bebenor aku nak buat..Selalu verangan aku deco2 apa aku masak jadi cantik..rasa tak penting tapi rupa mestik santek..Wahaha!


Gigih aku ajak laki aku kuar beli barang..Memula puas jgk nak ajak sebab dia tgh tgk tv..pastu aku guna la kaedah org pempuan..Haha..Masuk bilik dok diam2 dalam gelap..MERAJOKK!! Wahah tak tahan dah jadi mak orang masih terbawak-bawak peel lama..Hikhik..


Balik je dari giant bertungkus lumus aku prepare ramuan..Dorang sibuk nak tgk Maharaja Lawak..Aku duk sibok mix ramuan2 kat situ..Sepatah haram tak dengar apa pelawak2 cakap..Aku sengih2 jerla padang dorang..sabar yer dalam 15minit je nak pukul benda ni..Lepas pukul tu masuk perasa & pewarna then siap! Sangat senang hokay..Rasa dia memang boleh lawan Basking Robin! Haha! Joking 
T____T


Jom layanss gambar syayeee !


Wah!!  Mcm aiskem walls dalam bekas biru tu khenn! HAHA..




Heee..Nak kasi cantik taburla "Chocolate Rice"..Dalam tu aku ada masukkan nata de coco sebenarnya..tapi tak nampak sebab tenggelam..Menyemak je dalam peti tu masuk dalam aiskem tu senang..



Tengah mengeras..Uollss tolong abaikan keadaan peti aku tu..Malu nak mamposss hokay!  




Selepas semalan dalam peti..begini la rupanya! Yeay!! i did it! i did it! i did it! Heee



So? Nak try? silakan..jimat duet tak tah beli dah..rasa pon lebih kurang sama je ..Hihi..Gud Luck Uolsss!

No comments: