Monday 3 December 2012

Nasi Carrot & Ayam Panggang Rosemarry!

Heee aku mengarang lagi..Macam takde kojo je aku ni kan..Tapi HAKIKATNYA kat sudut tepi meja aku ni 3 benda nak kena settle..Tapi aku takde mood lagi nak mula keje..boleh gitu? HAHA..main2 ikut mood pergi bukak hopis sendirila mama oi..Ok2..BAIK..


Dalam entry lepas jugak aku ada citer yang aku masak seperti tajuk diatas..Resepi ni dah dua kali aku buat..Memang renyah gile segala mak nenek nak kena isi..Tapi bau dia memang best! Rasa tu mcm biasalah aku ni ada je yang fail nye..Hihi..


Ayam tu aku panggang sekor..Tapi oven aku yang comel tu tak muat nak sumbatkan sekor ayam dalam tu..So aku guna alternatif lain..Kita mesti bijak merangcang baru suami sayang..!Haaa tetiba!
Kita guna pemanggang ajaib yer kawan2..HAHA..promote lagi? Takdela rasa bersalah sangat bila nampak terbiar tak digunakan..Hihi


Separuh aku panggang guna oven si comel (balut dgn aluminium foil dulu) separuh lagi guna pemanggang ajaib..Tapi hasilnya lain..kekeke..kalau guna oven ayam panggang tu ada kuah cket hasil daripada perapan rempah..Kalau guna pemanggang ajaib tu hasilnya kering..Nak mana satu? hehe


Nasi kali ni aku agak berjaya cket dari yang lepas tu..Dulu aku potong carrot tu kasar2..Sekarang dah halus2..Hihi..Well practice make perfect hokay! =)


Kita perap dulu..Then simpan dalam peti..Tapi sebelum tu balut dulu dengan plastik yang transparent tu..Ape ntah orang panggil


Hias dengan carrot



Taraaa.. siap! Dengan pemanggang ajaib semuanya jadi! kekeke


Nasi carrot & Ayam panggang rosemary!.. Takde kuah..so bolehla makan ngn tomyam! hehe


No comments: