Sunday 14 August 2011

Wanita & KecantiKan..

Aku confirm semua perempuan nak kelihatan cantik..suka dipuji cantek..cantek serba serbi full packge orang cakap..tp sebenarnya ape itu cantek??? Aku pon tak tau sgt bab2 ni..tiba2 je nak kuarkan entry bab ni..

Ok..org cakap klu nak cantek kena byk berkorban..korban dari segi ongkos..masa...tenaga..bla bla..tp betulke?? Aku mmg sgt malas nak menjaga beriya-riya benda remeh temeh ni..tu semua bergantung kepada persepsi orang yang memandangnya..Kalau mcm aku ni dah ada laki mestila nak sentiasa kelihatan cantek dpn suami kan..Tp istilah cantik tu tak semestinya fokus kepada satu..lain org pandang lain org bg komen..

Aku pernah terbaca artikel yang berbunyi : 'Nafsu mengatakan wanita cantik atas dasar rupanya..akal mengatakan wanita cantik atas dasar ilmu dan kepandaiannya dan hati mengatakan wanita cantik atas dasar akhlaknya..Agak2 ada tak wanita yang punye full package ni?? beruntungla dia..Rezeki Allah yang bagi kan..Tapi sesungguhnya apa yang di dunia ni tak selamanya kekal..So bersyukurlah kita dgn ape yang Allah kurniakan kpd kita..Cantek tu tak smpi ke tua..Bila dah tua kerepot la jwbnya..hehe..Nak cantek kena usaha..tp biar berada pada landasan yang diredhai oleh Allah. s.w.t...Wallahualam..

No comments: