Tuesday 23 August 2011

31 Ogos : Raya VS Merdeka

Semua sudah sedia maklum kita akan menyambut hari raya serentak dgn merdeka..So secara tak langsung cuti raya akan majukan ke hadapan bermakna 3 hari!! yeaayyy..TAPI..Adakah kita sudah lupa tentang merdeka tahun ni??

Masa Otw balik keje petang tadi aku ternampak seketol lori dengan bangganya mengibarkan jalur gemilang kita..Wah..Patriotik sungguh dlm hati aku..Lepas tu aku tgk kete sekeliling takde pon pacak bendera kat kereta masing2 seperti sebelum ni..( Aku takdela pandang beriya kang tak pasal2 kereta aku cium montot kereta org dpn hahaha)..Termasukla kereta aku mmg tak pernah pon pasang bendera..hikhik..seronok tgk kat keta org jer..Tapi skrg fenomena (ceh ayat takle blah ) tersebut tak nampak lagi disebabkan orang semua sibuk memikirkan nak raya..hoyee2!

Macam sedih plak..tak terasa dah hari merdeka..Kalau dikenangka jasa pahlawan2 kita yang bermati2an mempertahankan tanah tumpah air kita..Takyah nak ckp kat org la aku pon sama gak..kekeke..Walaupepun kepada kawan2 sekalian saya ucapkan 'SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI DAN SELAMAT HARI MERDEKA!!! MERDEKA!!  MERDEKA!!  MERDEKA!!

Credit to Pakcik Lori..Im very proud of u..Merdeka!

4 comments:

cIKhA said...

MERDEKA 3X!!
Tanggal 31 bln 8 lima puluh tujuh....sambung r dd..kan da dtg smngat merdeka aku.ahaks
dd ko ptt contohi pakcik lori tu.hahah

Mrs Hafidz'joo'Din said...

Merdeka2..sambutla merdeka..yang pasti jadi sejarah..( betul ke tak tu wan..aku hentam jer hahaha )...taknak la aku letak bendera sebesor tu kang kena gelok dek org je..kekekek

cIKhA said...

hahahhah..aku pn xtau la..xde org gelok la dd..org bangga adala cam ko bangga ngan pakcik lori tu.ahaks

Mrs Hafidz'joo'Din said...

kekekeke..biola pakcik lori tu je yg kibarkan.,aku support dari blkg aje hehe