Tuesday 27 September 2011

+ve Thinker

Adakah korang seorang yang sentiasa berfikiran +ve??

Aku selalu dengar dalam ceramah motivasi kalau nak maju kita kena selalu berfikiran +ve! Senang ke nak berpikiran camtu..? Bagi aku zaman manusia boleh bertukar jadi binatang ni aku rasa kita tak patut berpikiran camtu (cewah..sedapnya aku berkata2) hikhik

Sejak zaman sekolah lagi asal ada ceramah je mesti ada terselit kena berpikiran +ve..Frankly speaking im not that type person! Aku memang tak boleh la..Aku sentiasa berpikiran serong kalau ada benda yang tak kena pada mata aku.. Aku selalu percaya pada instinct aku yang sememangnya selalu salah ni (ceh! kadang2 ada jgk yg betul) huhu..Tapi takde la aku nak pikir serong jer..Tengok tempat jugakla nak pikir +ve pon.,Kalau kita tengah jalan2 tu ade orang usha lain macam jer..nak pikir die nak bwt jahat ke nak ngorat? (budget kau cantek)hahaha..aku pon tak tau..

Sememangnya aku punye perangai ni takle jadi ikutan untuk muda mudi..kekeke..entahlah ikut memasing la kan..Tapi nak selit pesanan Jangan cepat sgt percaya kat orang pastu pikir +ve "dia ni baik la" Sebab benda selalu jadi kat aku bila aku cepat sgt puji orang tu mesti ada spoil menyusul..huhu..-ve thinker kah aku?? Tak kan...sentiasa beringat jer.. =)

No comments: