Thursday 8 September 2011

Kadang-kadang kita mudah alpa

Merujuk kepada tajuk di atas (mcm taip surat pulak) ala-ala tajuk Al-khuliyah je kan kan kan..hihi..Aku teringin nak memotivasikan diri sendiri yang selalu alpa & lalai dengan rezeki serta kesenangan yang diberikan kepada  kita yang bergelar manusia ni..

Aku ni takde la baik sgt..tapi aku rasa patut menyuarakan (cewah mcm dlm 999 la plak ) isi hati yang selalu bermain2 dalam kotak fikiran aku selama ni..Kita sebagai manusia bila dah sakit..bila dah susah..bila dah buntu barula teringatkan Allah s.w.t untuk mintak pertolongan..Aku nak citer pasal diri aku sendiri ni..Kadang2 lupa nak bersyukur apa yang sudah ada pada kita..Macam sekarang ni kami sekelurga kurang sihat..Lepas solat aku selalu mintak kesihatan yang baik tuk xpecially my baby tu..Tapi bila dah tak sakit..dah sihat mcm selalu lupa nak mengucapkan syukur alhamdulillah..Mudah sgt alpa dengan kemudahan & anugerah yang dikurniakan kpd kita..Sekarang kami beransur pulih..aku harap akan sentiasa ingat ucap Alhamdulillah..bukan time sakit je baru nak ingat (utk korang jgk..hihi)

Dan bila kita ditimpa musibah janganla cepat melatah..menyalahkan takdir..kita cuba ingat balik..ini mungkin balasan apa yang dibuat oleh kita..Sebaliknya kita patut bersyukur..Allah s.w.t  masih MEMANDANG kita..Aku harap bila aku tulis entry ni aku akan ingatkan diri sendiri..supaya sentiasa bersyukur apa yang dikurniakan olehNya..

**** Dimulakan dengan Bismillah..disudahi dengan Alhamdulillah..begitulah sehari dalam hidup kita..moga-moga di rahmati Allah  0_0