Tuesday 6 September 2011

BBQ Raya...raya lagik???



Memandangkan baru lpas raya..So banyakla entry berkisarkan raya..hihi..raya raya raya & raya..hehe..budak kecik tak gitu..huhu..Ok kali ni citer pasal kat kampung koi plak..Dah2 la citer pasal kat kelantannya..Kitorang sampai kat kg hari jumaat..raya ke 4 dah..So aku tak pergi raya mana2 pon..memerap je kat umah..menghabiskan masa kat umah sambil terkenangkan arwah mama..lagi 2 hari genapla sudah mama pergi menghadap ilahi..padi Ahad aritu aku sempat ngan hubby sedekahkan al-fatihah kat kubur arwah..semoga arwah ditempatkan disisi org yang beriman..(air mata jangan ngalir..cup2)..


Dahla takmo sedih2..sambung semula..

Malam raya ke 5 kami plan nak bwt BBQ..Antara menunye..yg wajib daging ..ayam..keropok lekor..nasi goreng kg ( made by kak linda..nyum2)..sosej..air oren..hihi tu jela..takkan nak wat banyak2..bkn nak ajak sekampung..kita2 ajer =)

Yang paling heppy mestila budak2..boley lompat2 main bunga api..kang aku bwt kang buruk amat..hahaha..walaupon dulu aku pernah jadi hero main mercun..waktu dolu2 la..skrg dah ada anak bwt la cara ada anak..kan kan kan..kang kena pelangkong ngan laki aku kang..hehehe..aku nak wat langkah je laki aku dah menjeling..dia takkan tegur masa tu..masuk bilik siap la aku pot pet pot pet...ahahaha..

Bes jugak wat aktiviti camni..sume adik beradik berkumpul..kazen2 aku pon join..Dorang pon dah mcm familiy aku sendiri..yerla kitorang tggl sebumbung..aku bosan turun bwh..dorg bosan naik ats..hehe..

Yang paling kelako sekali sumenye selok bergambo bertudung sebab nak msuk fb..kang laki masing2 jeling2 manja hahah..bagi yg blum kwen tu sape nak jeling..?? hehe..Alhamdulillah kesedaran masing2..walaupon takde la beriye benor..hikhik..kitorang pakai sebat je tudung yang jumpa..tu yang mcm2 pesen tu..hihi..

Jom kita layan gambo......................................................................  Shhhh...tgk je jgn membebel..hihi

Meja tak tahan haha

Yeay..makanan kami sedang dibakar

Menu sampingan..besh woooo..makan lak ngan daging panas

Haiqal & apiq (kazen)

4 Sekawan

Sian Aqem..get well soon syg

Tak dan2 nak makan sorang neh

Adey..ku berseluar tido hihi


Hati sonang kami pon riang =)

Meja bertiangkan tayar..kekekeke

Belong & kak Linda...nak welding ke wei

Kak Linda & kede (kazen)

Kipas takde...compressor ade kekeke

Shaha & ibu,,& kede

Budak boolat tu baru bangun hehe







2 comments:

myxa said...

besnyer bbQ.. Nak gakkk...

Mrs Hafidz'joo'Din said...

moh kita bwt dalam opis..ngan opis2 sekali terbako hahaha