Tuesday, 22 November 2011

Mee Calong di kala hujan

Tajuk di atas memang takle blah langsung..hehehe..Tapi kan...bila pekena mee calong yang asap berkepol-kepol tu memang syioooook yang tak terhingga..huhu..Mesti korang terliur kan kan kan..baik ngaku cepat..belum tgk gmbar aku lagi..kalau tgk mesti meleleh air liur tu hahaha..(ketawa jahat)

Kalau nak tau kitorang makan mee calong ni kat medan feri area kuantan ni jgk..takkan nak makan area Key El...(ayat ASBON )..kekeke..Sebab selama ni aku dok dengar mee calong kat situ sedap..Kitorang pon try la..nak pulak musim2 tengkujuh ni..hujan tak benti2 turun membasahi bumi..ceh mcm ayat novel je..Bila dah pekena.."Waahhh hingga menjilat sudu"..Yikesss!..

Biasanya kalau kat kuantan ni Mee Calong sinonim dengan beserah..Tapi bagi orang yang tak tau kat luar beserah pon ada mee calong yang lazat ni..Walaupun begitu Kat Beserah pon sedap jugak. Jeruk lada dia yang aku suka..bila gigit lada jeruk tu sekali ngn mee..ada umphhh! hehehehe..punyala nak cakap sedap sgt.. T__________T

Bila dah siap makan mulala rasa butang seluar nak tercabut dah kakakaka..itu maksudnya perut ku sedang membuncit membesar..Takpe besar itu sihat...*wink3...BUKK!  Woi salah statement kau tu mama!


Ha tengok isi kandungan dia..perfectos! ada bebola ikan..tauhu goreng..fish cake..telor masak separuh tu yg wajib!



Best kan??? kecur air liur tak?? hehehe meh la jemput makan kat medan free..bayar sendiri =)

2 comments:

NURULHANIF said...

sdpnya kalu mkn time2 hjn gni..

Mrs Hafidz'joo'Din said...

yer..tepat sekali =)