Monday 7 November 2011

Corat Coret Raya Haji

Salam semua..Rasanya tak terlambat lagi aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Haji to all my lovely friends..'huh raya nak abis baru nak wish'...huhu..

Raya haji tahun ni aku memang tak beraya ke mana-mana..baju raya pon tarak..hihi..pagi2 raya pon aku berkubang dalam rumah je..Semayang raya pon tak pergi sbb ada alasan yang kuat..So mood raya tu tak terbit pon dalam jiwa ku ini..Ceh!

Tapi menu pagi raya tetap maintain macam tahun lepas-lepas..Antara menunye lemang (wajib)..rendang ayam..nasi impit..pulut kuning..pastu ada tambahan kek batik & kek marble..Weiii seronok kan? Kuih raya takde pon..uhuk..

Raya tahun ni my abah buat korban lagi..So mcm biasalah daging korban akan diagihkan mengikut timbang..aku tak tolong pon just dengar2 citer je dari my hubby sebab dia antara orang yang menyumbangkan tenaga untuk mengorbankan binatang tersebut walaupon tak reti..hihi..Si boolat tu pon tokki dia korbankan tuk tahun ni..so adik punye part aqiqah & korban dah settle..! Tenkiu abah =)

Hurm pasal my baby pulak..Semalam kitorang pergi klinik lagi..LAGI??? Argghh...mcm ni la kalau dah ada anak..huhu..kali ni aku malas dah nak kira kali ke berapa dah aku menjengah ke klinik..Kali ni sebab boolat tu dapat alahan kat pipi dia.. Pipi & Chest dia naik ruam..mula2 sikit je sekarang mcm lama ke banyak..Malam2 je dia akan menangis gatal2..sian sgt kat dia..

Semalam kitorang pergi Klinik Pakar Bayi & Kanak2 Ang..Klinik ni best sgt sebab doc dia sgt2 lah friendly..Memang la kan kalau tak tkde orang nak pergi klinik dia..hehe..Lagi satu ubat dia bagus sangat..Bayaran yang dikenakan pon agak membengkokkan tulang belakang papa dia hahaha..sampai habis limit medical claim papa dia for this year! Lepas bincang2 ngn doctor tu..baru aku tau its my fault..Aku bagi dia makan cheese & ikan bilis..Patutla ruam dia makin teruk..Rupanya 2 benda tu tak sesuai tuk baby yang ada allergic..And doctor sarankan jugak dia tukar susu.. Samaada tukar susu soya ataupon susu lembu yang ada HA ( HypoAllergenic ) Aku perasan jugak lepas dia tukar susu s26 masa 5 bulan ritu merah kat pipi dia makin banyak..pastu dia kerap garu bila nak tido malam..Aissh adik brapa susu dah awak merasa ni..dari enfalac-semelec-snow-s26 and now NanPro2 HA..hukhuk..Makin tukar makin tinggi pulak harganya..Adeyyy..takpela adik..Papa & Mama sanggup korbankan apa saja untuk kesihatan adik..Semoga adik cepat sembuh yer..takmo gatal2 lagi ok..nanti tak hensyem sudaaa.. hihi

Huh begitula ceritanya..penat dah aku mengarang..Kalau karangan SPM ni dah over PP ni..hikhik..Eh ada lagi semalam jugakla kami bertungkus lumus bukak katil sebab atas keselamatan our baby yang active bergolek2 tu..Sebab kalau imagine dia jatuh katil boley gugur jantung aku neh..Lebih baik cegah awal2 kan..

Rasanya takde apa2 dah nak share..aku pon dah penat nak type..keje pon ada yang tak settle lagi..mentang2la bos kau cuti kau berlagak in heaven yer mama? hahaha ..Bye-bye =)

No comments: