Friday 16 November 2012

Spoil.....huh!

Nak share hobi baru aku lagi..hehe

Tapi kali ni memang spoil..Tak tahulah kenapa..Yang tak tahan sekali kali ni aku jadi sifu yang tak bertauliah..Ramai sgt nak belajarnya cara2 nak buat cream puff..Kebetulan masa balik kg raub baru ni semua orang ada ..makngah..maklang..miktam..makcu..makjang,,mokde..sepupu sepapat ..Semua orang dok keliling aku..siap2 gelak2 lagi dah bayar yuran kelas ke belum? hahaha..kiranya aku nak tunjuk pro la..dah handal membaking sekarang..kekeke

Tula...tuhan marah orang riak ni.. tu la akibatnya bila sifat riak menguasai diri..kekekeke..hish takdela..aku tak riak pon...aku dah cakap kat dorang aku tak pandai pon just follow resepi..Disebabkan aku banyak bercakap sambil tu tgk buku..jup kang pukul telur la..lpas tu tgk resepi ..Makcik2 aku ni pon pot pet2..

Sekali hasil cream puff aku jadi camni!
-
-
-
-
-
-
-
-





Haaaa! Apa kejadahnya kau jadi mcm ni KUEH??? Nape bentat? Nape tak kembang?? Buek malu den ajo! Hahahaha..meh gelak ramai2! hahahah..Kalau korang nak tau keadaan kueh ni aku campak tepi sink..sbb marah sgt!    


Memang spoil kan? Dah rupa kueh bunga cina pon ada tp berminyak! Eiyewwww! Kueh ni saje je nak wat malu aku..time aku buat sengsorang kat dapor umah takde pon nak bentat2 bagai..eiii geram..Patutke salahkan kueh wahai puan2?

Heeee..belek punye belek..aku salah step rupanya..telur tu dipukul dgn mixer..aku bantainya masak atas api dgn tepung tu..tu la asek bercakap je..Hish bongek btol la..

Pastu aku ada lagi kes bentat ni! Geram jgk..meh tgk!

Ni adalah kek red velvet bentat! Dia sepatutnye mengembang tp dia segan silu nak mengembang! geram tau..Rasa dah ada tp aku wat jerla topping tu..Keadaan kek itu sekarang kat tapak pelupusan sampah kuantan...wahahaha.. 


Tapi topping dia berlambak lagi..dah la kos toping tu agak mahal kalau aku campak dlm sinki syg pulak..Then lepas amek pendapat sifu aku tu dia cakap beli tepung yang ready mix..confirm jadi! Baiklah..hari esoknye aku pon pergila bakery..Tapi kali ni aku isi dlm cup kertas tu..malas nak basuh loyang dah.. Taraaaa...

Red Velvet yang yummies!...Penuh dgn topping..Memang saje sbb topping tu rugi kalau tak habiskan..Isi dalam tak nampak pulak..heee...


 Hurm tu la kan..bukan senang nak membaking ni..Bila ada mood je baru boleh buat..Hubby request kek lapis lagi..Kena melapis lagi la minggu ni..heheee..suka bila dia makan.. =)

Sekian citer dari aku..esok cuti lagi..baru hari ni masuk keje..wehhooo sdapnye la keje camni..sehari seminggu..hehe

No comments: