Tuesday, 6 November 2012

Jauh Di Sudut Hati Aku ...................

Salam semua..
Tetiba je aku rasa nak meluahkan perasaan yang agak menyesal...
Menyesal sebab babab anak aku malam tadi..
Seyes sampai skrg masih terngiang-ngiang dia menangis seolah-olah mohon kemaafan dari aku..
Tapi malam tadi aku mcm kena rasuk hantu..
Hurm...Maafkan mama yer dik..mama takde niat nak babab adik..
Tapi mama terlalu penat dan mengantuk..
Sebab semalam pindah ofis..tp aku mengaku itu bukan alasan untuk aku memukul anak itu..
Sedey!

Semalam bila aku bawak dia masuk bilik..tutup pintu..standby melk dia (dia panggil cmtu)..then tutup lampu..ajak dia bum (tido)..Pastu dia menangis2 nak kuar sambil ketuk2 pintu..Papa dia masih kat luar tgh mandi sbb baru balik main badminton..That's why dia menjerit2 nak kuar sbb dia tau papa dia masih kat luar..

Aku yang mamai2 ni bersabar lagi..sambil panggil2 dia..suruh datang kat aku..Tapi dia tetap menangis...dan menangis..sambil ckp 'uar'..Nak kuar lah tu..aku paham tp masa tu dah pukul 11.30 malam! Takde gaya mcm org nak tido pon..Hishh

Then aku mula hilang sabar..aku babab la kat punggung dia..Lagi kuat dia melalak..Aku angkat kat katil pastu dia batuk2 then MUNTAH! Sebab dia memang tgh batuk..Adoilaaaaa! Aku lagi la rasa nak marah..Habis cadar..bantal..selimut...kena muntah! Sape nak berus tu?? Argggh mestila aku..!
Nasib baik comforter tak kena..Kalau tak lagi la aku baran..Huwarggggh! silap2 jadi raksaksa gorgon malam2 buta..

Aku cepat angkat dia masuk dalam bilik air...Basuh2 muntah sambil marah2..Sekali lagi aku babab dia! Geram sgt..Menangis2 sambil muntah...Kalau korang baca macam aku mendera anak aku kan? Salah sama sekali..Aku jarang sgt2 pukul dia melainkan kalau aku hilang sabar sgt..Tapi dia selalu behave jer...malam tadi jer dia mcm tak tentu arah..AKU SAYANG DIA SGT TAU! Nak bagi korang rasa yang aku ni bukan mendera tp nk bg pengajaran jer..Lagipon aku pukul pon pusat ke bwah..Sebab org ckp tak baik pukul anak dari anggota pusat ke atas..HEeeeeeee

Lepas kena pukul tu lagi la melalak mcm org kena dera..Cepat papa dia amek kat aku..Papa dia marah aku masa aku pukul dia dlm bilik air tu..aku masa tu geram sgt! Tak dapat nk control perasaan dah..Lepas tu aku biar je anak tu kat papa dia..Sambil mengomel2..Aku masuk bilik then tido!Sedar2 je pagi ada kat sebelah aku..Pastu bila anak tgh tido mula la hati ni sayu..Teringat balik peristiwa malam tadi aku jd lagi sayu..Menyesal pon ada..Mama Sorry ye Dik.. =(

Aku rasa mcm berdosa pulak..Anak amanat Allah s.w.t..Aku patut tau mengawal perasaan marah..Kena banyak bersabar..Tapi mlm tadi je aku terbabas..Bila bangun pagi tadi cpt2 aku amek cadar..bantal..selimut berus laju2..basuh.. mandi..solat..then siap! Bukan ssh sgt pon..yg nak pergi marah anak sampai mcm tu sekali kenapa?? PANG!! 

Masa aku nak hantar dia umah BS..aku ckp kat dia " Mama Sorry Ye Dik"  dia pon angguk comel jer..Ah betapa bersalahnye aku bila budak sekecil tu langsung takde perasaan marah pon kat mama dia yg jahat ni..sob..sob..sob..

Lepas ni aku taknak buat dah..i swear!.MENYESAL!




3 comments:

Mak cik leez said...

hahaha lawok la mung nih..aku boleh bayang macam keadaan mase tu..alah aku pon selalu jugak marah anak smp macam tu, nak2 kalau dia muntah atas tilam... kalau bab pukul memng aku jarang jugak...marah mulut je lah selalunya pon, nak2 bila dah besar mcm anak aku, perangai lagi lain macam tapi takat marah mulut..tapi kalau perlu kdg2 aku piyat jugak .. bukan apa, untuk mengajar..alhamdulillah, anak aku pon dah paham ape yang aku tak suka dan ape aku suka..cnth bila kita selalu marah ape dia buat salah, dia automatik akan jadi disiplin tau, mmg kdg kala tak terkawal, tapi kau perlu jugak marah sekali sekala,jgn terlalu manjakan dia..heheh, saborr.. didik anak camtu laa..ibu kena banyak sabar.. banyakkan selawat :)

NURULHANIF said...

siannya kat ameer kena mrh.. sy leh bygkan cam situasi awk.. huhu.. mmm sabar la.. sedih pulak bile teringatkn anak..

mamalurveameer.blogspot.com said...

heee..masing2 ada pengalaman masing2 ye dak..mcm2 ragam kan..erm tu la hakikatnye..kena banyak bersabar! chaiyok mummiessss!