Tuesday 20 November 2012

AddicTed ke LempenG Bodo....

Salam Uolsss!

Kitorang baru lepas breakfast..Kue Tiaw Lembab Udang! Bunyi mcm sedap kan? Memang sgt sdap tau..Kalau pergi warung tu mesti mintak menu yang sama..Makan pulak dgn cili potong..Memang superb arh! Hehe..beriye aku nak promote ape aku santap kan..Phewwww!

Oh ye sebenarnya aku nak share pasal menu bekpes kami lakibini..Lempeng puaka yang telah menghantui kami sekeluarga..Dengan terminatnya kami ke lempeng ni secara tak langsung menyelamatkan purse dari kembang ke nipis! wahaha takde la..makan ni tak kenyang sampai ke tgh hari..*kembang sgt ke purse ekau mama? hihi joking

Actually aku start suka lempeng ni lepas makan kat umah kawan aku yg tgh MC..Tp MC dia pon buat jgk kami lempeng yang sodap tu..Dia cakap anak2 dia memang hantu kan lempeng ni..Mula2 tgk eleh mcm la bes sgt..Bila makan cicah ngn susu memang best! Nasi kukus yang kitorang tapau tuk makan kat umah dia pon tak lalu mcm tu..Lepas tu kecek2 resepi..Dia ckp lempeng bodo je..

Dan aku secara tak langsungnya pagi esoknya aku buat la lempeng bodo ni..Hihi..Memang best bila cicah ngn susu manis..Aku buat tuk cik somi sekali..dia pon suka..i loike!

Lepas tu asal weekend je aku hidang lempeng bodo..Sampaikan satu malam tu aku tak sabar2 nak bangun pagi nak makan lempeng bodo..Ah siannye kau lempeng..biar bodo asalkan sedap..huehuehue...Senangkan bekpes aku? takyah nasi lemak..roti canai ke..nasi dagang ke..just lempeng bodo yang sihat! hehe..

Bukan weekend je kalau weekdays pon kalau bangun awal..kalau sempat aku buat jgk..Memang lahap kami makan..Kebetulan kat opis kan ada pantry baru..kalau malas kuar pon aku akan hidang lempeng bodo ni kat kengkawan aku..Dengan lahapnye dorang makan sebab dah takde benda lain nak sebat selain lempeng bodo aku tu ..kakakaka..

Adeyy panjangnya citer pasal lempeng bodo aku tu..nak resepi ? takyahla..resepi dia bodo amat! hahaha..

Jom layanssss gambar lempeng bodo syaayeeee!




See !! Seyes memang bodo khen? kau hado ?? hahaha...bekpes kami lakibini pagi tadi..wheeeiii


No comments: