Friday 16 November 2012

Al- Fatihah...

Salam.. 

Salam Maal Hijrah kawan2..semoga lembaran tahun baru memberi seribu makna buat kita..Insyaallah..

Entry kali ni aku nak share pengalaman kami berhadapan dengan xcident yang melibatkan kematian saudara sendiri..Kejadian berlaku atas LPT hampir dengan exit maran. Lepas aku dpt col dari akak ipar kitorang trus shoot ke sana..Yang terlibat dengan accident ni ialah sepupu mak aku..kiranya ayah sedara sepupu la..tp dia muda lagi..anak sulung pon baru 5/6 bulan.

Tetapi sebelum sampai tempat kejadian aku telah dimaklumkan yang makteh ( isteri ayah sepupu) telah meninggal..Innalillah..Aku  pon sebak..Terketar2 pon ada..Cpt2 aku tanya baby dia cmne? baby dia alhamdulillah selamat walaupon tercampak atas jalan..Allahuakbar!

Sampai je tempat kejadian..abg long n kak ipar aku dah ada..aku tak sanggup nak tgk jenazah yang terbaring atas jalan tu..tp dah ditutup dgn selimut..Polis ramai sgt kawal lalu lintas..Aku terpandang kan pakteh..Memang sgt sedih keadaan dia..Dgn tangan berbalut..Subhanallah..Aku tak dapat bayangkan bila berada di tempat dia..Tapi dia seorang yang tabah. Dia pandang arwah isteri dia..Penuh dgn sayu..Aku tak berani dkat dgn jenazah..Just berdiri disebelah kereta yang terbabas..Cermin depan penumpang pecah..Difahamkan arwah tercampak sama dgn baby tp Allah lebih sygkan mak dia..

Masa tu baby dah dikejarkan ke klinik yang terdekat tapi dihantar pulak ke Hosp. Temerloh..Hasil scan alhamdulillah kepala baby ada retak tp tak melibatkan pendarahan dalaman..Syukur alhamdulillah..Masa kat Hosp. Temerloh akak ipar aku yang sorg lagi ada temankan dia...Tido kan dia..Dia budak baik sgt..tak banyak nangis..Semoga Emir (baby) tabah dan jadi anak soleh ye syg..

Kami dapat tau jugak accident tu disebabkan kereta Satria (lane kanan)break dan telah melanggar belakang kereta pakteh aku yang kat lane kiri..Alasan dia nampak anjing sbb tu dia break mengejut..Wallahualam..Hanya dia je yang tau apa yang berlaku sebenarnya..

Semoga arwah makteh ditempatkan digolongan orang yang beriman..Sama2 la kita semua mendoakan kesejahteraan dia disana. Amin!

& Semoga pakteh dan family dapat menerima semua ni dgn tabah dan redha..AL-FATIHAH....

No comments: