Thursday 1 December 2011

Perompak & Kucing

Sebenarnya ni entry Rabu baru ni tapi tak sempat nak bercerita..kerja berlambak2 menunggu aku mintak disiapkan segera..Biasalah hujung tahun ni semua nak kena settle before masuk tahun baru..Even bank pon sekarang sedang sibok telepon suh bayar kereta yang sedang tertunggak sebulan..Ha kantoi tak bayar kereta..hehe..Sebulan je pon nak kecoh..Actually bukan sebulan pon..tapi bank akan kira sebulan walaupun amountnye pon tak sampai sebulan..huh! Sebab kitorang biasanya akan bayar lebih tetiap bulan..tapi pernah skip 1 bulan ..huhu..Kecoh la bank ni..Bukan setahun pon..Orang dapat gaji orang bayar la..bley gitu? hihi..( Papa take Noted!) Happy New Year! Haip!! Not yet la mama..Wokey..Back to the story

Ok nak citer pasal berkenaan tajuk diatas..hihi..Camni petang rabu biasanya aku tak masak sebab ada pasar malam area umah aku tu..So aku bersopink kat sana la..Kes malas masak punye pasal..hehe..Kadang2 bukan apa rasa jemu lak makan makanan sendiri kadang2 nak jugak rasa air tangan org lain...Tapi ari rabu baru ni aku ada mood rajin nak masak..So aku pon tak singgah la pasar malam..Sampai je umah Hubby aku dah sampai Yeay...So aku boleh la masak dengan senang hati sebab budak boolat tu ada orang jaga...huhu..Kalau tak mcm lipas kudung aku ni kat dapor sume benda nak kena buat cepat..Bila dengar je dia nangis kena berlari kat dia pulak..adeyy tu la cabarannya bila papa dia balik lambat..huhu

Tapi bila turun je dari kerata nak naik umah akak jiran aku dia tegur..selama ni tak pernah2 nak tegur aku..hihi ..Dia tegur sebab dia nak beritahu berita tak best..Dia citer umah dia kena masuk malam tadi..Kamera..duet..abis kena rembat..Motor anak dia nyaris2 kena rembat jgk..Mungkin perompak tu tak sempat nak angkat..motor tu just beralih dari tempat asal..Nasib baik..Yang aku bimbang sgt..umah akak tu ramai orang..anak2 laki die pon ramai..dah besar2 pon..tp perompak bangang tu berani jgk nak masuk..Apatah lagi umah kitorang yang tinggal ber2 ni..Adoii kecut perut aku ni dengar..Mula la rasa nak pasang pagar elektrik keliling umah..huhu..Ya Allah mintak2 la dijauhkan benda2 seram camtu..Amin..

Pastu bila naik je umah..aku cepat2 kuarkan ikan beku tu letak kat dalam sinki nak bagi dia lembut dulu...Takkan nak goreng keras2 gitu..huhu..Tapi bila aku pandang je lantai ada tompok2 darah..Ahh sudah..aku mula la pikir macam2 dah..pastu ada tompok kaki kecik2..Aku andaikan tu tapak kaki kucing..Yer tu memang tapak kaki kucing! Aku ikut tompok2 tu sampai atas dapur..Kurang asam betol kucing..Yang kau sampai berdarah2 naik umah aku kenapa? Tak pasal2 kena tambah kerja mengemop pulak..nasib baik hubby tolong..Kalau aku dapat kucing tu siap..aku cabut2 bulu dia ..haha kejam kan...Tapi just wondering nape kaki dia berdarah? gigih sgt nak panjat tingkap aku ke sampai berdarah2 pastu berniat nak comot kan lantai & dapor aku? (demmm kucing tersebut)

Lepas tu aku pegi ke dapur semula nk tgk ikan aku tadi..aikkk?? hilang suda?? Pastu aku ternampak satu bekas yang dah tertonggeng kat tepi tingkap..Aii macam kenal bekas tersebut..Agak dah tu bekas ikan beku aku tadi..KUCINGGGGGGGG!!!! WHATTTTTHEEEE?? Nasib baik ikan2 aku masih ada sebab die melekat dgn bekas tu..So kucing tu tak sempat nak rembat ikan aku tuh..berat kot..Geram betol aku ni..ditambah pulak gigi ni tiba2 sakit pulak..agaknya tertekan sgt kot dengan berita & kes2 yang berlaku kat aku petang tu..Mood aku dari rajin bertukar jadi malas..Aku dah malas nak masak..gigi pulak makin menjadi2 sakitnye..Malam tu kitorang makan luar je..Ni semua sebab kes perompak & kucing tu yang menyepoilkan mood murni aku tu..T_____________T




P/S : Malam tu 2 kali aku telan pain killer..Adeyy rasa bersalah pulak makan byk sgt..Nak wat cenggana gigi ni dah melampau2 sakitnya ..

No comments: