Friday 2 December 2011

Kenaikan Gaji Staff Goverment

Hoye..hoye..naik gaji sudaaa..hikhik..amboi2 suka yer..tapi jangan suka dulu..Ada berita yang tak best sebenarnya..huhu..Bagi orang gomen mesti sumer dah tau cara kenaikan gaji tuk tahun depan kan..Bagi yang belum tahu meh den nak koba..

Sebelum ni aku ada dengar khabar angin sesape yang nak naik gaji tuk tahun 2012 kena sign surat perlantikan kerja sampai umur 60 tahun..Tapi itu AUTA semata-mata..Aku dah berpikir berkali2 dah..mampukah aku nak bekerja lagi bila sampai umur emas tu..Sekarang pon aku dah malas pergi kerja hahaha..Nak keje sampai ke tua..Owh tidaaak..Aku rela tak naik gaji kalau camtu hokay...Umur 60 layak tuk bermain dengan cucu je..hakhakhak (takle imagine ameer yang ketot tu nak kwen & ada anak) 

Ok pekeliling sebenarnya dah kuarkan kenaikan gaji tuk staff gomen ni..Tapi cara kenaikan tu tak best..tak suka tak suka den tak sukaaaa...Gaji akan naik depends on our SKT (Sasaran Kerja Tahunan)..OEMGEE...HOHO..Mati keras la aku kalau camni..

Tak silap aku la ek..ni dia butirannya..

Markah SKT  95 ke atas akan dapat kenaikan sebanyak 15% daripada gaji pokok..Manakala 80 - 94 akan dapat kenaikan sebanyak 8% aje..hukhuk ..Aku le tu tergolong dalam golongan sederhana tuh.. aku dengar citer lagi yang 70% keatas dinasihatkan berhenti aje..WOW..!

So from now onwards tak yah berangan nak naik gaji banyak hokey..apa orang dah bagi tu dah kira cukup bagus..daripada tak dapat kan..hehe..Aku ingatkan diri aku sendiri sebenarnya..Orang lain punye mesti markah mabeles belaka.. Tahniah la tuk korang... =)

P/s :Kiranya merasa jugakla naik gaji tanpa sign surat keje sampai umur namploh! Choiiii!            

No comments: