Monday 26 December 2011

Pekena Dooriyang Musin Hujan...Peergghh sedap tak hengat!

Buah apa raja buah? Hoi! Soklan camtu budak tadika pon bley score pejam mata der..Hokay2!  Nak kena creat soklan yang lebih mencabar la..Buah apa yang banyak duri? Ahahah..Pe kes aku ni nak main teka teki lak..Kemain panjangnye mukaddimah aku kan..Ok straight to the point..Kawan2 aku nak citer pasal buah durian..! Haa settle.

Malam tadi kitorang kuar plan nak survey water heater ..Yerla musim hujan ni air dalam tangki tu mcm air batu dah..Dah mcm duduk kat negara kutub utara dah ni..Bezanya kita ni takde salji tapi hujan je yang membasahi bumi..hehe..Plus ada anak ni menguatkan lagi azam kami tuk beli benda alah tu eventho tahun lepas dah nak beli tapi tak jadi..Memandangkan harganya boleh distandbykan untuk anak yang akan lahir so kami cancel la tuk beli.. Tapi sekarang azam tu datang balik bila musim hujan tiba..Tapi bila dipikir2 balik musim hujan jer nak pakai..Musim panas nanti dah tak guna..Macam membazir tapi musin hujan ni bila nak berakhirnya..Aku ni dah lama tak mandi bersabun..Hahaha..Sekarang mandi ibarat mencurah air didaun keladi gatal..kakakaka..

Aku punye cerita punyerla panjang berjela tapi kedai yang kitorang nak pergi tu tutup..Sekian tak payah beli..selamat duet..Wawawa..cerita kemain panjangnya..jangan petir haku! Aku hanya pencerita bebas di blog sendiri..*wink wink wink

So kami pon balik la dengan perasaan kuciwa..Tengah terpikir mcm mana nak mandi esok pagi..Mandi koboi lagikah? Adeyy dah mcm kobau dah ni..Tapi bagus jugak jimat sabun..Tak payah beli sabun dah tuk bulan depan =)

 Jangan risau der..Air panas takde tapi pemanas ada.. Ha! Jangan menyerong akal tu hokay! haha bahse apa aku guna pon aku tak tau..Pemanas yang aku maksudkan tu

 -


-


-


-
-
-
Takde parang..pisau pon bolehhhh

Hehe..seeeedaap..Ameer pon sama sibok nak makan..Suka sangat dia makan..Aku pon sumbat jerla..Nanti kang tak kenal rasa durian..Orang kg kalau tak pernah rasa durian malu amat weh..Tapi balik rumah je lupa parang takde..Pisau je ada..Cis..lupa pulak nak suh pakcik tadi belah terus..huhu..


Berjaya di buka..Yeay!





Dengan bantuan ni jgk sebenarnye..hak hak hak


Isi yg masak ranum..nyum2!

See..kecur air liur tak hahaha..lemak giler!


Aku makan banyak giler sampai nak temuntah..Lemak manis je rasa..hahaha saja buat korang terliur. Hurm tetiba teringat kat kg..Sebelum ni tak pernah pon beli durian..duduk kat kg heaven giler..durian gugur sebelah bilik jer..Dengar je gugur berlari pergi kejar..Rasa pon sangatlah mabeles..Tak payah nak beli baka D24 ke D10 ke DD ke..hakhakhak..



p/s : Sebenarnya ni entry 22/12/2011..Bertapa dlm draft dulu..baru bley publish..hihi

No comments: