Sunday 11 December 2011

PesTa BBQ....weeeeeeiiii!

Salam hari minggu semua..Dah lama rasa tak menghapdet blog time2 weekend ni..Biasanya tak sempat coz bizi nak uruskan femly kecik ni..hihi..Weekend kan harus dimanfaatkan bersama femly terutama budak kecik yang sekarang sgt aktif berdiri pegang grill smbil mulut tu nak gigit2 besi tu..Hai tak boleh lepa langsung.. Semua benda nak makan..Alas kaki pon selera..kekekeke..Jangam salahkan dia..dia tak mengerti pape..Baiklah!

Disebabkan hujan tak berenti dari pagi tadi..kami pon terperap kat umah mcm bantal busuk..huhu..so terjadilah entry tuk minggu ni...Kitorang sekali lagi buat BBQ ..tp kali ni buat kat umah abg long yang kat Kuantan ni jgk..Ramai jgkla yang join..Kazen2 & PakMak sedara belah arwah mak yang datang..Actually diorang ni datang sebab nak masuk tournament berbasikal kat sini..So alang2 dah ramai kitorang pon buat la acara makan2 asap ni..hihi.(bukan shisha tau)

Malam tadi jugakla terjadi anjakan peradigma pada diriku yang mana selama ni tak suka kambing sudah telan kambing bakar dengan banyak sekali..hihi..Mula2 dorang tipu tu daging kijang..Aku pon makan la dengan lahapnya..Daging dia bestt giler..Lepas siap makan rupanya aku kena tipu..Yang aku dok bantai makan tu daging kambing rupanya..Mati2 aku ingat itu daging kijang..Aik nape sedap pulak..selama ni aku rasa hanyir..Tapi malam tadi punye manis & ummph mmg sedap lar..Sampai sekarang terbayang2 kesedapan dia..patutla orang suka sgt makan daging kambing..Ternyata memang lazat..Terasa rugi baru sekarang aku baru nak start gemar..hukhuk..

Orang cakap kambing ni kalau nak hilangkan bau hamis dia..depends on tukang sembelih tu..Pastu kalau yang bakar ni..mestilah tukang marinate tu yg pandai..sebab tu rasa rempah tu meresap dalam daging tu..huhu cakap banyak pon tak guna lets enjoy our pic..Cekidaut..(gambar aku takkan kelihatan sebab keadaan diri tak mengizinkan..hihi)


Orang pempoan sedang sibok didapur..Dimanakah aku berada skrg? Opkos tukang cameragurl..huhu
Hasil Perapan : Ikan Pari..Sotong..Ketam..Udang... Ayam Giant hihi..


Hasil Hidangan kami yang sangat menyelerakan..Aku tak masak pong tukang makan jer..
Macam2 ada..meehun goreng..nasi goreng..kari ikan jebong..kopok2..buah2..yummy!













Gambar close up Ketam yang sudah diperap..Wow

Ikan Pari yang mendamaikan..takde kena mengena langsung..huhu

Ni Tak aci..Sotong ni aku tak sempat merasa..Si tukang bakar dah pulun dulu..cis~

Ayam giant..Conferm Best gilak!..Kredit to tukang marinate kat giant..hikhik
Si tukang bakar yang pemalas..Guna kipas elektrik..kekeke

Wawawawa..ayam yang tgh tggu nak ngap jer
 
Oii ni api ke bara api ni? Hangusla ketam tu..pandai komplen je aku ni..

Waaa..rupa udang yang sgt ranum..huhu


Apa yang penting ?? Kerjasama..Kelihatan Paklang..Piktam..& Ejoy

Mereka lagi..memang ni la tukang bakarnye..dah PRO sbb selalu sgt tido dlm utan..huhu


Let's me present makanan kegemaran terbaru aku..jeng jeng jeng....

_
_
_
_



Kambing oh kambing..Lepas ni boleh kidnap kambing abah!


Si budak debab ni dah brape liter dia minum aku tak tau..

Acara makan2 dah bermula...Yeay..Aku la orang yang paling gumbiraaa sekali

Makcik2 & pakcik2 dah mula sampai...Jemput makan..

 Mana budak2 lain..?? Nak tau dimana dorang berada....Ha tengok sini..Dorang sgt pemalas memerap dalam bilik..Tunggu masa mak bapak masing2 panggil untuk makan..Hihi..betul la tempat dorang dlm tu sebenarnya..Takkan nak main keliling api pulak..DONG! Baiklah!!



Mereka sgt gembira tanpa kawalan..Yg dengar jeritan yang memekikkan ajer..Tangisan pon ader jugak acara selingan hahaha

Ok sporting bersusun amek gambar!! cayalah korang =)

Abg Aqem & Adik tak boleh join toddlers..nanti kena penyet! jd ayam penyet!

Tengah "usha" ikan ibu dia..hahaha beware!

Paklang & Femly ..(adik arwah mak yg ke -10..paling bongsu)
 Actually ada ikan patin bakar gak..tapi tak sempat nak snap..Batery dah out..huhu..Ni gara2 abg Ngah aku yang lambat sampai..Orang dah siap makan baru nak sampai..Huh..Tp alhamdulilah dorang selamat sampai sebab akak ipar aku ckp gerak kul 8 kul 9 dah sampai! Huh memang giler..bwk jet pejuang ke apa?? Syukur sgt selamat semuanya..Orang temerloh kalau takde ikan patin bukan orang "koi" namanya..

Sekian cerita dari saya..Thanks 4 reading =)

No comments: