Tuesday 3 January 2012

Perintah berkurung

Haisssh...belum pape lagi dah mengeluh..huh tak baik tol.. 


Ni entry khas tuk budak tak nak dgr kata mama dia..hihi..Biasalah budak2..Ni bukan sejenis budak lagi rasanya..Masih boleh dipanggil baby kan?


Dia semakin lasak..Adoi tak terlayan aku..Kalau tgk papa dia kat luar basuh kereta..Dia duduk menjerit2 tepi grill tu suh amek dia..Dia ketor kepala tgk papa dia main air..Dia menjerit2 sambil goyang2 pintu grill..Habis bunyi pintu gedung gedang..Jiran kat depan tu jeling2 gak..Sebab bunyi dia mcm anak kena dera..haha..Aku tak dera hokay..Tapi aku biarkan je dia duduk situ sbb kalau aku panggil confem dia akan tolong aku kt dapor..


Pastu bila dia dah mula masuk dapur mmg sgt susah nak keluar..Aku dah tak larat nak halang..Block ngn kerusi pon dia tolak..Kalau dah masuk dapur mula la nak makan alas kaki la..seliper la..gigit tong sampah la..penyapu la..kutip sampah bwk masuk dlm mulut la..Aiiisssshhh saboooo jerla mama yer..


Sudahnya aku nak masak pon tak senang..Kalau aku letak dia kat ruang tamu kena selalu check dia buat apa..Kalau senyap tu there's must be sumting wrong..Pernah sekali aku jumpa dia dalam bilik air main botol shampoo..Habis basah seluar kat lutut..Alas kaki toilet pon dia sgt teruja..


Sebelum tido mesti aku kena tukarkan baju dia dulu..Comot ya amat lebih2 lagi lepas mamam biskut dia..Ngalahkan anak orang asli..huhu..Pastu kalau nak susu mulala terjerit2 lagi..Saboooo lagi..


Pastu time nak suruh tido sekali lagi berperang dgn dia..kali ni dia akan nangis betol2..Susah betol nak tido..Selagi jam panjang tu tak arah ke pukul 1 jangan haraplah nak tido kan dia..Mata mama dia ni pulak kul 11 je dah tin tong..Bila la dia nak senang tido ni..


Tapi aku boleh puji dia pandai makan biskut..Dia pandai makan sebab takde buang2..Dia suka sangat kot biskut dia tu sampaikan takde pon atas lantai..hehe..Tapi comot2 kat baju & tangan tu wajib..Harusla..baby kan? *sedapkan hati sendiri


Malam tadi papa dia kat dapur tgh cuci water filter..aku kat ruang tamu nak lipat kain..Dia sama sibok nak masuk dapor..Tujuan dia nak main seliper & alas kaki tu..Penyapu pon antara dia akan main kalau sampai..Sampai ke sudah aku tak siap lipat kain sebab kena angkat dia ke ruang tamu dari dapor berulang2..Adey penat2..Last2 aku kurung dia dalam bakul jup..baru diam..Haaa good boy anak mama ni..hahaha..



Haaa..duduk diam2 dalam ni..


Napa pandang mama gitew? Buat muka kesian le tu..


Hurmm..walau penat camne pon ada kelakarnya telatah dia..selalu mencuit hati kami ber2.. Dia pandai sayang tapi syg dia cara ngap! hahaha..Tahan jerla..

No comments: