Sunday 15 April 2012

Pesanan Untuk Papa!

Aku rasa dah beratus kali aku pesan kat papa dia benda yang sama..Hati ni risau bukan main lagi memikirkan nak tinggalkan anak untuk jangka masa yang lama jgkla bagi aku yang tak pernah berjauhan dgn dia even sehari pon melainkan pergi kerja..fuhhh noktah.

Banyak benda aku nak kena ingatkan papa dia..Sebelum aku terlupa baik aku tulis2 dulu kat sini..At least boleh me'remind'kan papa dia setiap hari..Itupon kalau dia baca la blog aku ni

Pesanan 1:  Jangan biarkan anak menangis..Kalau ada unsur2 dia nak meragam cpt2 tackle dia..jgn bagi dia merengek2..Mungkin dia akn tekejut tiba2 aku takde.

Pesanan 2: Sebelum masuk tido tukar pampers anak..pakai bedak siap2..pakai stokin then bagi susu..Kena baca ayat Kursi & 4 Kul.. last sekali zikirla sampai larat hehe

Pesanan 3 : Kalau tgh malam dia bunyi2 check pampers dia & bg susu

Pesanan 4 : Kutip botol ..basuh & sterilised

Pesanan 5 : Jangan lupa masak bubur anak  ( Aku rasa dia paskan kat adik dia)

Pesanan 6 : Sentiasa tutup pintu toilet!!! Ni yg bwt bulu roma aku meremang sebab selalu jumpa dia dlm toilet akibat lupa nak tutup pintu..!

Pastu pasal rumah pandai2 la korang..Jangan aku balik nanti berkapar sudaaaaah..Yang nyatanya balik nanti aku akan bawak sebeban baju yang tak basuh lagi!! Dah dpt bayangkan betapa penatnya aku nanti..Pastu nak kena balik Kelantan pulak..

Tapi nasib baik la dia boleh tido samaada ngn aku ataupon papa dia..Kiranya bab tido aku tak risau sgt.. Lately budak boolat tu macam tau2 je aku nak tinggalkan dia..asek nak peluk2 ngan aku jer..Ni yang buat aku lemah semangat ni..Kuatkanlah aku Ya Allah

Yang best sekali hubby dah pesan sebelum pergi buat biskut femes amos tuk dia lagi..Start dari hari ni bekalan tuk seminggu..Waaaaah takle blah tul permintaan..Demi abg akan ku laksanakan jua..cewah..

Tapi takdelah aku nak start hari ni..Tp sebelum pergi insyaalah aku akan buat..Suami dah mintak kena tunaikan..Itu tuk bekal dia pergi balik keje..Bagi tak ngantuk katanya =)

Adeyy gambar aku tak nampak..Muahhhhx!




2 comments:

Unknown said...

dd kursus kat mana? hihi..

Mrs Hafidz'joo'Din said...

kat Jerantut..huhu bapokla jauhnyaa =)