Tuesday 24 April 2012

~Ayam Panggang Rosemary + Nasi Carrot~...wehuuuuuu

Haloooohaaaa....Salam =)

Actually aku baru balik dari Klinik GG ..Dan yang tak besnye GG aku ni tgh sakit lepas ditampal..Adey..kerut2 muka aku ni menahan sakit..

Sepatutnya aku dtg ke situ nak tampal 1 jer..Alih2 doc nak tampal 2 btg..Cuak gak aku tadi sebab aku prepare mental tuk 1 batang jer bkn 2 btg..hukhuk..Gasaklah doc janji GG aku cantik..hehe..Tapi tak besnya yang 1 lubang tu dia tampal ubat dulu sebab lubang tu besar..Kalau OK 2 minggu kemudian barulah dia tampal betul2..Adeyyy kena siapkan mental lagi..almaklumlah tuan punye badan ni penakut ya amat..T___T

Ok back to the topic.. =)

Petang semalam lepas je balik keje aku bertungkus lumus nak try resepi ni..Aku amek dari tuan empunye blog ni KAK NOR...Puas jugaklah aku nak menyiapkan benda alah ni semua..Sebab bahan2 dia cket2 tapi banyak..Dari aku tak kenal jintan dah kenal sekarang..huahuahua..

Aku masak suprise tuk hubby sebenarnya..Lagipon aku dah buhsan makan benda yang sama jer tetiap malam..Tapi my hubby langsung tak cerewet..Apa yang aku masak dia bedal..tp makanan yang dia memang tak gemar mmg takkan sentuh..ceh..! So kesimpulannya mmg aku masak apa yang dia makan jerlaaaa....(isteri mithali ni) =)

Hasilnya my hubby dah naik 4 kilo sejak kwen..! HAHA..aku rasa ok la kot..sebab dia mmg nak sgt gemok tp tu je yg mampu aku buat..Aku ni je yg naik tkmo turun2 dah..Satu lagi peel dia kalau makan kena isi nasi banyak terus..mcm gunung pon takpe..sebab dia mmg takkan mintak tambah..So kalau nak suruh dia makan banyak kenalah isi nasi mcm gunong santubong terus! HAHA..nmpk kat situ mcm dia makan terpaksa jerkan..hehe..Memang itu tabiat dia..ssh nak mintak tambah tapi kalau isi banyak akan habis =)  Sedap tak sedap lain citer janji aku yg masak.. T_____T

Yang takle blahnya bila laki aku balik dia ckp sedapnya bau..Dia pergi tgk kat dapur ada sup ayam jer..Sampai ke sudah dia ingatkan yang bau sedap tu bau sup ayam tu padahal bau nasi carrot tu..Bau dia mmg wangi sebab banyak rempah ratus dlmnye..Ayam panggang tu lagila wangi nye bau bila masuk dalam oven..Tapi masa dia tgk tu ayam tu aku tgh perap dlm peti..so tak nampaklah.. =) Alahai orang laki apa yang tau??..yang tau ngap je..

Taaraaaa.....Ayam ni aku sempat perap 1 1/2 jer..



Nasi Carrot.. Aku rasa potongan carrot tu kena halus lagi baru nmpk just nice!

P/s : Hubby puji aku masak nasi ni..kembang kempis hidung aku HAHA..Takpela abg..janji abg suka =)




4 comments:

Kemn Azmaili said...

sedapnye didi..bertuah la cik suami awak...hehee

Mrs Hafidz'joo'Din said...

hihi hari semalam je rajin..hari ni makan luar je huhu.. =)..try la kemn

Cik Leez said...

bestnye..meleleh air liur aku ..lain kali sertakan skali dengan resepi walaupun ko copy paste .. ^_*

Unknown said...

bestnya nampak ayam dia.. nak try jugak la.. hehe