Wednesday, 11 April 2012

Bakar biskut FemeS Amos lagi =)

Aku sangat teruja tuk buat biskut ni lagi ..Sebab puas hati kalau hubby dok makan jer..Dia ni susah cket bab makan ni..Memilih sgt..huhu..Tapi kalau biskut ni belum siap bakar lagi dia berulang ke dapor suap ke mulut..waahh kembang bini camni HAHA

Kali ni aku buat tuk si boolat tu jugak..Dalam adunan dia aku tak masukkan kacang & chip choc tu takut terlekat..Lagipon dia kecik lagi takle sgt makan benda alah tu sumer.. Tapi yang tak besnya bila bagi dia abis satu lantai rumah berteraboooor..Adeyy ni yang mama lemah ni..Sebab biskut ni memang jenis lerai cket..Kalau masuk dlm mulut cpt je cair..Adik sukeeeeee =)

Tapi kali ni aku tak pakai walnut aku ganti ngn badam..Ok la jadi jer..Tp kalau isi walnut lagi lemak..Huuuu nyum3....Kali ni aku guna piping nak aturkan atas loyang sebab tu bentuk dia lain cket dari yg dulu..Janji rasa tak berubah kan..

Lepas je balik dari Zoo semalam terus aku masuk dapor..Berkobar2 hati ni nak buat..walaupon badan sgtlah penat keliling zoo tadi..Tapi demi azam yang kental mcm getah sekerap akhirnya terhasillah makhluk biskut ni..hehehe



Biskut for PAPA!



Biskut for Adik =)

Lepas je siap semua ni aku rasa nak buat kek pulak..Aku pon pelik hantu rajin mana yang masuk dlm badan aku malam tadi..hihi..Bukan apa butter banyak dalam peti sebab aku terbeli lebih kenalah habiskan..Kalau tak tersadai la dalam peti tu sampai bila pon tak tau..Bahan2 lain pon sumer dah ada aku pon amek mixer pastu putar laaaaaa..hehe..Aku google je resepi kat tenet..Time rajin semer je jadi..Tgh dok memutar tu teringatkan amaran tsunami malam tadi..kecut perut gak..Tapi Alhamdulillah semua selamat..Thanks Allah!



ButterCake..Yummy ! =)



Lepas je siap sumer ni aku pon terus tido terbongkam tak hengat doniaaaaa..Penat weyhhh..Pukul telor & marjerin sampai kembang mau kembang urat pinggan aku..Huhu..Papa dah takeover anak.. Tq Papa Love manyak2 =)




P/s : Pagi2 lagi dah sediakan bekalan tuk anak & suami (kek & biskut ) =)





2 comments:

NURULHANIF said...

wah bestnya.. pandai DD.. eh blog awak dah ok yea.. hehe..

Mrs Hafidz'joo'Din said...

aah..saya dah godam banyak kali baru bleh back to normal..sukeeeee sgt =) hehe