Wednesday 1 May 2013

Chewiy Gooey Marble Cheese Brownies

Salam..

Kita keudara lagi uolss..heee..Panas..panas..panas...Bahangnya semakin terasa..Hangat giler sekarang..Rata2 cakap pasal mengundi..hoho..Rilex der..Kalah menang adat pertandingan..hehe..Aku rasa semua calon takle tido malam mengenangkan nasib masing2 pada 5hb nanti.. Aku jugak yang tido lena..hewhewhew


Sempena cuti buruh semalam aku merajinkan diri menerai resepi baru.. Chewiy Gooey Brownies.. Tq kepada Kak Azlita sebab selalu sharekan resepi yang best2.. Tapi aku tambah cheese atas tu so nama dia Chewiy Gooey Marble Cheese Brownies =) Memandai je aku kan.. Resepi topping cheese tu aku amek dari buku masakan chef hanileza..Buku ni adik aku kasi sempena dia taktau nak buat apa dengan voucher buku yang dia dapat..hihi


Nasib baik malam tu budak bertuah tak kacau aku..Sebab papa dia takde main futsal..Buat resepi ni tak renyah mana..Cuma aku ni silap beli loyang..Loyang yang aku beli tu terlebih muat dari oven kecik aku tu..So secara otomatik resepi aku ni jadi 2 adunan..Kelam kabut aku menyelongkar dalam almari loyang yang rendah sebab kek ni tak mengembang..Cantik kalau dituang dalam loyang yang cetek..nasib baik ada..Resepi ni lapisan brownies ni macam liat2 gitu.Dah nama dia pon chewiy gooey..hehe..Tekstur dia padat tak macam kek sponge yang mengembang bagai di pam2.. Lepas tu aku tambah kacang hazelnut bagi ada rasa crunchy2 gitu..Okla jom layanzzz gambar hasilnya..





























Hanguss! Over confident.. hehe..Letak dalam oven terus baring..bangun bila bunyi ktingggg..Nah! Hasilnya






Siap untuk dimakan =)


Semalam sempena hari buruh jugak budak bertuah tu dapat hadiah beskal baru yang boleh main kat luar..Selama ni dok angkut beskal kecik dalam umah bawak kat luar susah nak kayuh sebab roda kecik..Bila dapat yang baru ni kemain excitednya dia..Lama mengetest dalam giant..huhu..adoiyaii anak oh anak



Memang sengaja tak bagi pakai seliper..Kalau tak jenuh mengejar dia..Duk dalam trolley diam2

No comments: