Sunday 19 May 2013

Pulut Mangga@Pauh

Salam...

Happy monday ollzzz.. Tuan blog ni mmg tengah happy sebab bos attend meeting kat KL..Walah pucuk dicita ulam mendatang..huahua.. Adeyyy sorry gelak tak hengat donia..hehe


Cuti weekend baru ni aku try resepi lagi..tapi yang simple2 jerk..Aku google jerk resepi..Tapi tak banyak choice ..Siap tepon kakak ipar aku mcm mana nk masak pulut..huhu dulu pernah masak tapi lupa air dia banyak mana..Kebetulan buah mangga ada dalam peti tu..Sebab sebelum ni husband pernah mengidam nak makan pulut mangga ni..Tapi dia panggil pauh..Lepas je dia tgk gambar aku makan pulut ni terus mengidam sampai le ni..Siap ajak aku g kedai aku makan tu..Tapi aku taknak sebab tak sedap..ewah2 sdap2 je kata masakan org tak sedap..hihi..Tekak orang lain citarasa dia khennn.. =P..sorry makcik kuah santan tu cair macam air


So aku pon teringin la nak buat suprise..Sebab dia keje weekend baru2 ni..Dia ada call tanya aku ada masak2 apa2 ke hari ni? Aku cakap nasi jerla..hihi..tipu sunat..Kohnon2nya sang isteri nak bwt suprise lomentik2 la..HAHA..


Tapi last2 tak suprise pong sebab dia dah tgk kat FB aku ..Cis..Biasanya dia jarang bukak Fb time keje..Bila sampai rumah je menyengih macam kerang busuk nak kena tggu campak ke tanah..haha...Punya la exited dia nak makan..Terharu pulak aku..Siap cakap dgn anak dia.."dik..papa balik nak makan pulut pauh" hihi..Macam la anak tu paham.


So aku pon serve la..dia pon tak ngedan2 dah nak makan..Siap kupas buah sendiri..Aku cedok pulut dan curah kuah santan jer..Lepas dia ngap je..Aku tanya sedap ke tak? Dia cakap kuah tu kurang..Dulu dia makan rasa lain..Taktau apa yang lain..Uwaaaa! Tak besh ker? Aku rasa dah sdap dah..Dah follow ramuan dia betul2 dah..Huhu..tu la kata lagi kuah mokcik kedai tu tak sedap..hehe..Hurm aku cuba menegakkan benang yang basah..Aku cakap la mcm tu la rasa dia..Nape tak sedap pulak..Taknak terima hakikat..kakaka..So mama terima la kritikan tu dengan hati yang terbuka..Tak sedap pon habis licin jugak dalam pinggan tu..Hurmm kombang den dapat melunaskan hajat suami =)




Menu yang baru ku kenal setelah mengenali si dia..hewhew..Tq kpd tuan resepi..Dah lupa pulak nama dia..Resepi ni patutnya sedap aku je yang tak pandai buat =).. ~ Pulut Mangga @Pauh sedia disantap ~


p/s : Kena mintak resepi dgn MIL nih =P

No comments: