Sunday 10 March 2013

Tart Nenas ~ gebu ditangan cair di mulut ~

Salam & hai Uolssss...

Semangat aku memblog pepagi buta isnin ni..Padahal kena attend meeting jup lagi...Argh aku boring betul dengan meeting..Erm hari ni nak share tart nenas dengan uolsss..Minggu lepas tiba2 teringin nak makan tart nenas..Nak makan banyak2..Nak beli nanti takut tak sedap..Lagipun ni bukan musim raya agak susah nak cari yang sedap2..So aku pon roger resepi dari kawan aku..Jem dia aku beli la..tak larat aku nak mengelola nenas tu supaya jadi jem..heee...Nanti otak aku yg jemmm!



Mula-mula ingat macam susah jer..Sebab tak pernah buat tart jenis gulung ni..Tapi bila try main picit2 doh tu mcm senang pulak..Tapi sebelum tu kena standby inti dia..Lagi senang & pantas..Lupa pulak nak amek gambar step by step..





Baru nak masuk oven..herot




Fresh from Oven..weiiiii!




Simpan kemas2 dalam balang.. =)


Satu adunan boleh dapat dalam 60 biji kalau buat ngam2 je gulung tu..Setakat ni dah dua kali buat habis licin..hihi..husband pon sgt suka..selama ni dia tak makan pon tart orang lain buat..tapi yang bini dia buat..dia jatoh chentaa..!! hewhewhew..terharu T____T



Malam ni nak buat lagi..mintak2 la penyakit malas main jauh2.. =)



2 comments:

miza said...

sedap sampai mengutip habuk2 skali..

mamalurveameer.blogspot.com said...

kuakuakua nganjing nampokkk