Friday 10 February 2012

Sejak akhir-akhir ni mcm2 berlaku..aduyaiii..

Salam semua..Memang lama giler dah tak updated..Giler2 punye lama..Aku rasa kalau blog ni ada expired date memang dah lama jadi bubur blog aku ni..Tp logik ke blog jd bubur?? Hukhuk..lenjan#


Ok back to the topic..aku type semula..Sejak akhir2 ni mcm2 berlaku..Sampaikan aku dah nak dekat 2 minggu tak masuk opis..Senang citer bulan 2 ni aku tak pernah masuk opis lagi..Agaknya muncung berdepa2 dah mulut bos aku..Isnin ni aku kena sumbat kapas dalam telinga banyak2 untuk menahan tomahan2 yang dilemparkan..Aisshh takdela kejam sgt..Cuma bebelan tersebut akan buat aku serabut jer..Kalau nak ikutkan bukan aku saja2 nak MC..Nak EL..Dah darurat kena la..Tapi kalau dia senyap je Isnin ni memang dia dah bertobat..bagus HAHA..*wish miracle happend


Betulla ujian dari Allah tu kita kena sabar..Redha dgn ujian yang diberikan..Tersirat hikmah disebaliknya..Semua tu atas rezeki masing2..Lately ni aku betol2 letih..Keadaan diri tak terurus..rumah pon bersepah..Tgk kawan2 lain happy jer aku rasa sedih..Dalam hati "ah bahgianya kehidupan mereka..kenapa aku cmni" ..Aku cuba muhasabah diri supaya pikir apa yang berlaku ni mungkin ada hikmah disebaliknya..Aku pernah ckp kat hubby " banyak betol dugaan kita"..Herm..sedih pulak..Aku tak habis2 dgn citer sedih aku..Takkan aku nak create citer happy2 sedangkan apa yang berlaku sebaliknya..


Mula2 anak sakit mata..Lama jugakla dia mengidap..Lepas tu dia selalu berak2..Lepas minum susu je mesti berak..Mula2 aku andaikan mungkin sebab telan byk sgt ubat tu yang dia buang balik..Pastu kitorang aku & hubby kena sakit mata..MC ..Memang merah giler mata kitorang..Lepas tu balik Temerloh..Lepas dua hari berada kat kg Ibu pergi meninggalkan kami..Kesian sgt kat ibu..Dah sampai masa dia..Nasib baik aku sempat jaga sehari dan masa dia meninggal aku ada masa tu....Semoga roh ibu tenang kat Sana..Amin


Tak lama lepas tu Ameer demam..39.4..Hantar ke HosHAs..Masuk ubat bontot..Alhamdulillah sihat..Selang 2 hari dia muntah2..Cirit birit still ada..Hantar ke HTAA..Admit ward sehari..masuk air..Lepas kuar ward aku try tukar susu..Alhamdulillah dah tak muntah..Tp cirit birit still ada..Masuk hari ni nak dekat 2 minggu dia asek berak2..Nasib baik dia tak flat..Tapi asal minum je mesti berak..Adoi aku dah tak tahu cmne nak solve problem ni...Risau kalau dia kurang air..Jup lg nk try pergi klinik lagi..kot2 ada solution yg lebih bgus tuk hentikan cirit birit dia.Harap2 pasni tak payah masuk hosptl dah..Aku kene masuk  keje isnin ni..Nanti kang org ckp apa pulak..Org tak paham masalah kita..Yg tau nak komplen jer..


Hurm..ringkas giler aku citer..senang nak paham kan..Okla..off dulu kat sini..Sambung lain kali..Insyaallah..Bye

No comments: