Monday 20 February 2012

Naik @ Turun

Salam.. Sekarang lunch our..Aku memang tak balik pon just rehat2 kat ofis..Kalau rasa nak kuar jejalan aku pergi..kalau tak melepek kat ofis ni  main tenet..huhu..Hujung bulan ni genaplah Ameer 10 bulan..Lagi 2 bulan nak setahun? Hurm mcm tak caya pon ada..Rasa mcm sekejap je..Tp nak besarkan sampai 10 tahun tu mcm2 kami lalui..Sapa dah ada anak tau la pahit manis dia..hihi..Semua tu blehla dijadikan pengalaman tuk akan datang..*blushingggg..


Kalau tak kenal maka tak cinta kan..Sama la konsep dgn ada anak ni..Kalau dah ada barulah tahu betapa susahnya cabaran membesarkan seorang anak..Kalau 10 orang?? Renung2 kan la..hehe..Aku sebenarnya bukan nak membebel pasal tu..tp aku dok risau hujung bulan ni check-up dia kat klinik..Aku conferm mesti nurse tu bising napa berat dia bukan di tahap yang mebeles..Masa umur dia 7 bulan dah kena bebel dah..Nasib baik masa 8 bulan dia naik 1 kg! Sekarang 10 bulan naik brapa gram je..Jangan turun sudah..Nurse tu bkn paham kalau kita nak explain..Lately ni Ameer banyak kali tak sihat..Makan kurang..susu pon sama..Ada je penyakit yang singgah..Hurm.. mcm mana ni..Kalau aku main timbang2 dia rasa macam sama 2 bulan lepas jer..Adeyy tadah telinga la jawabnya..hukhuk..


Baru minggu lepas baik dari cirit birit..sekarang ni demam..batuk..selsema pulak dah..suara pon dah serak..Sian sgt anak mama ni..Sabarla ye dik..Allah nak uji kita..Tapi nasib baik dia active..Nak main toys dia..Aku dah bagi ubat batuk pon dia still nak tido pukul 1..huhu..Tak ngantuk ke wahai anakku..Mama & Papa ni ikutkan hati pukul 10 nak terbungkam dah..HAHA..Penat weh..


Pagi tadi demam dia mcm nak kebah dah..cuma tinggal batuk & selsema je..Harap2 dia nafsu makan & minum susu dia tu dtg balik..Sebab dia kalau sihat memang banyak makan & minum..Harap sgt hujung bulan ni berat dia naik janganla turun..hurm =(..Get well soon syg..



Mama rindu nk tgk adik sihat camni..gewaaaamm je tgk..

No comments: