Wednesday 10 April 2013

Kek Lapis Pandan yg Best!

Salam & hai semua.. Baru boleh bukak blog..Tadi sibuk prepare report sebab bos nak attend meeting kat KL..hoho..tak menang tangan aku ha..Pastu yang takle blahnye..perut ni asek memulas2..Adeyy banyak betul acara selingan..HAHA..Tu yang report lambat siap..Silap makan tang mana yep?? Masih memikir sampai sekarang... *blurrrrr


Hari ni nak share kek lagi..Kek ni pon aku buat masa weekend baru2 ni..Harus mengisi masa lapang dgn membuat perkara2 berfaedah selain membuta tak hengat donia..kekekek..Semangat aku bangun pagi ahad tu nak buat kek ni..Agak2 korang 9.30 pagi tu masih dikategorikan pagi kah? Heee..Bagi aku itu adalah PAGI! huehue


Cepat2 basuh muka..then terus bukak resepi..Breakfast pon tak..Gigi pon tak gosok..Punye la semangat..Biar lapar asalkan kek aku siap..hihi..


Oh yer..lupe nak cakap..Macam biasalah resepi ni aku amek kat kawan aku ni MIZA.. Lepas tu aku ada jugak tgk2 kat blog KAK ITA yang terror giler ni.. Belek punye belek jadila kek tu..Tapi kastard aku tak cukup sebab aku terlebih potong kek tu..hehe..Biasalah budak baru belajar mesti buat silap..Dari luar kek aku tu nampak cacat sebab tak cukup kastard nak balut badan kek tu.. Jom tgk gambar kek cacat tu..hewhewhew..Takpe practice make perfect! Len kali mungkin boleh buat better than this!




 Kek Pandan Chiffon ..fresh from oven..! Hangus cket..hihi





 Masa ni lah kesilapan berlaku..Aku terlebih trim tepi2 hukhuk..






 See..ruang untuk kastard tu banyak..So kastard yang ada tak cukup tuk cover..huhu





 
 Hasil selepas 3 jam berada dalam peti..Terbalikkan loyang..so permukaan bawah akan jadi bahagian atas..






Huhu..nampak kecacatan dia..Gambar blur pulak..Macam saje je kan..hehe..bukan masa ni aku tgh berebut hp dgn si anak..grrrr..





 Siap dipotong..Puas apabila semua keadaan elok.. =)





Layer yang tak berapa nak cantik.. =)



Apa pon kek ni sangat sedap..Kalau nk cuba korang boleh search dekat blog yang dah di link kan tadi.. Kek chiffon dia sgt lembut..mcm beli kat giant..ngeh3..Len kali boleh buat lagi..Thanks kepada tuan resepi kerana bagi resepi yang ohsem ni!!


No comments: