Tuesday 16 April 2013

HandMade Shawl #3

Salam..huhu...

Aku ni dok bwt tajuk handmade..Padahal semua bukan aku buat..Kain tu kilang buat..Jahit pon orang lain buat..Tang mana Handmade huh??? Yang my own did is beli kain tu kat kedai dan gunting supaya ia kelihatan shawl =O


Hihi..suka hati haku la nak letak tajuk apa khennn...Wow kali ni agak banyak shawl yang aku nak share ngn korang..Sila jangan menyampah sangat yee..HAHA.. Ok..


Pagi tadi shawl aku dah selamat sampai dari tailor aka jiran kawan aku..Bila aku kutip2 mak ai banyaknye aku punye..Selama ni dok beli kain2..pastu gunting..then mintak tolong kawan aku hantar jahit tepi..Lepas tu bila dah siap semua baru aku sedar aku dah Over! Kalau tau dek laki aku ni mesti dia tak jadi nak belanja tutttttt.. Tapi dia harus tau bini dia buat macam ni sebab nak meminimum kan membeli shawl secara online..Beli 2 + postage nak dekat serat???  Adeyhh parak kalau aku berperangai tak sedar diri macam tu..HAHA..Gaji dah la seciputttt..Berjimat cermat amalan mulia..hewhewhew..


Nak pulak nak dekat raya ni macam2 jenis kain orang jual..Aku like page jual shawl..tudung..manyak2..Pastu banding2 harga..tang tu lerrr..Kalau beli borong baru dapat murah.. Ahdoi aku mesti membuat sesuatu..Berpikir sebelum bank in! kekekeke....Tapi kalau sekali sekala boleh..Nak raya ni memang semua cantik2..auchh!!


Jom layanzzz gambar shawl syayeee...


Masa beli ni ada sale 50%..trus grab tanpa pikir panjang.. =)




Citer kain ni...Agak kelakar..Kalau aku datang Kamdar mesti aku akan pergi kat kain ni..Rasa2 lepas tu bila tengok harga terus tak jadi..Banyak kali aku buat perangai macam tu..Mula2 nekad memang nak tapi bila pikir balik agak membazir...Tapi bila kawan aku nak share laju je aku panggil tukang potong! haha




Kain ni pon sama kes ngn kain biru..Yehuuuu..kain dia selembut suteraaaa!





Ni @ Nagoya..Lembut & Berat !





Ni sama kes kain merah kat atas.. Time mengundi tak sesuai pakai..HAHA





Ni member opis bagi..I loikeee..Tapi jahit tepi bayar sendiri kekdahnya..HAHA..





I love Paisleyyyy! Kain dia memang lembut


Tapi kalau nak beli kain memang kena share ngn kawan sebab memang akan potong 2 lebar dia..Panjang dia standart la 1.7m.. Agak rugi kalau tak share takkan nak buang jer sehelai lagi..Nasib baik kat opis ni ada minat yang sama..hihi..So dapat berjimat dan kain yang kita pilih mesti sama dengan citarasa kita..


Bukan apa kadang2 bila salah beli online tu kain dia agak keras..Susah giler nak pakai..Memang tak selesa..Kalau pilih sendiri memang tau la best ke tak kain tu kan..


Oklah..itu jer...Bajunye takde..tudung nye bersidai2..Adehhh...Bulan depan..Stop taknak membeli kain dah.. =)

6 comments:

Anonymous said...

shawl ni you jual x? cantikla.. ai nak beli..

Mrs Hafidz'joo'Din said...

hehe..pakai sendiri jer =)..

RizQ said...

salam..nak tnya boleh..kilang tu ktne ye..

Mrs Hafidz'joo'Din said...

Saya tak beli kat kilang..saya cari kat kamdar dan alamoda je =)

Anonymous said...

Salam..=) boleh sy tahu jenis kain shawl berkilat2 tu jenis kain ape..? n berapa ringgit semeter..?? thanks ye,,

Mrs Hafidz'joo'Din said...

yang mana ek? corak ke plain? Kalau corak tu dia jenis satin lembut..Tapi kalau yang plain tu taktau la..Lupa dah hehe..tp yg pasti dia kilat diluar kat dalam mcm kesat ala2 baldu2 mcm tu..memang kain dia lembut sgt =)..sy beli kat kamdar ..rm23.90 x 10% semeter