Sunday 6 January 2013

Happy Monday..FAKTA @ AUTA

Salam Uoollsss...Happy Monday ..huhu ..Happy la sangat..Nak bangun pagi tadi liat giler sampai laki aku kena pasang lampu..Budak tecik tu pulak bangun awal pagi ni..Macam biasa lepas subuh aku mestik tido balik..Aku rasa rugi kalau masa terbuang macam tu tanpa diisi dengan membuta! FAKTA..HAHA..padahal baju tak iron lagi..beg anak tak kemas lagi..Bakul makanan dia pon blum lagi..Tapi nasib baik papa dia dah settle awal2 ..Heee...Yer ..Itula aku! Suka buat keje kelam kabut..Suka bangun mandi koboi..masa ni laki aku nak pergi kerja dah..lepas salam..kissing2..HAHA..dahi je ok..pastu aku berlari2 amek baju dalam almari..pastu nak iron baju lagi..Nak cari tudung lagi...nak iron pulak AUTA...Tudung aku jenis takyah iron..reused..hihi..Pastu mekap ala kadar..Aku memang tak suka mekap beriye bagai.."Fakta yang mengatakan pompuan laju dalam serba serbi tapi bila bersiap LAMBAT"..Its obsolutely not for Me !..Aku kalau boleh kuar berjimba-jimba pakai suar trek, t-shirt bodo..seliper jepun! Santai giler kan?? Tapi laku den tu tak bagi..Dia bersiap lebih lama dari aku tau..FAKTA..Aku bersiap memang pantas sepantas mentibang berlari atas air..Kakakaka....AUTA Apa Mentibang?  Arhhh cari sendiri...


Bila part aku dah settle..Kemas handbeg buruk aku tu..Cek apa yang penting..Purse & HP..Ada ok..Campak dalam kete..Beg anak & bakul dia laki aku dah settle letak dalam keta dah pon..so sweet lah papa..Hehe..Then amek anak dalam bilik pastu campak dia dalam kete..AUTA..  What !!?? Eh silap..bukan campak ..Letak dia lembut2 dalam carseat dia then vroommm!  Enjin kete pon laki saya dah panaskan..hihi..Itu memang takyah disuruh..Sebab dia sgt sygkan keta2 dia..Dia tahu kalau nak harapkan bini dia cukup sebulan jahanam enjin keta tu..kekekeke..Aku lebih sayangkan tido dari kereta..FAKTA


Lepas hantar anak umah BS..lepas lambai2..muaahhh2..pergila aku keje dengan prasaan tenang dan penuh syak wasangka kat BS dia kot2 kalau dia buat jahat kat anak aku..HAHA..mestila AUTA.. 'Ibu' dia setakat ini alhamdulillah..baik..Ameer pon suka je..Senang hati mama.. =)


Tengah drive aku ternampak mamat moto tu terteleng2 kepala nak tengok kereta kat belakang sebab nak pergi lane sana..Hoiii! Orang dah suruh pakai side mirror taknak..Pastu mulala terhegeh2 nak teleng depan..telen belakang..Bila orang depan brake emergency mula la kelamkabut nak brake..itu kalau selamat..Kalau time malang tak ke cium bontot kereta depan! Ish2 aku bukan nk bersikap kejam tapi itula realiti..Orang cakap elok2 taknak ikut..Dah kena barula beringat..Cis!!..Dalam masa yang sama aku perasan aku pon tak pakai seatbelt! Hehe..o0o cakap kat orang kemain..Diri sendiri takle blah! FAKTA..


#Sesungguhnya semua cerita diatas takde kena mengena dengan orang yang dah mati..HAHA

No comments: