Thursday 31 January 2013

HandMade HalfMooN ShawL =)

Assalamualaikum semuaaaa..Tuan blog datang menulis kembali..


Alhamdulillah minggu ni banyak benda dah settle..& ada berita yang agak very suprised tapi jauh disudut hati ada timbul bunga-bunga happy kat situ..wah! Takle blah ayat..Bukan memain tau tapi biarlah hal itu aku simpan ketat2..mwehehe..


Dan satu lagi aku pon dah selamat di "interview"..Hurm ada rezeki ada la..Kalau dapat alhamdulillah..Tak dapat cuba lagi..Positive thinker! Antara azam 2013 =)


Ok..nak citer ..Hari ni aku pakai shawl buatan sendiri! Hihi..Dengan tekadnya aku beli kain kat Kamdar dgn member2 ofis..Dorang pon sibok beli kain nak buat beg lah..shawl la..Skrg trend orang menjahit kot..Tapi aku jer tak minat..Tak reti pon ye sebenarnya..


Lepas beli aku gunting sendiri tau..Ikut contoh shawl kawan aku tu..Atas bimbingan my friends jugakla terjadinya halfmoon shawl ni..simple giler kot..Yerla kalau beli pon RM40 jugak..Kalau beli & buat sendiri lagi jimat..Kain pon sedap pakai..lembut jer tak la keras semacam..


Bila aku congak2..beli kain RM20 ( kain lembut giler )  + upah jahit tepi RM5.. Hurm tak sampai tigaploh ! huhu..Yang penting selesa pakai..Seyes memang sedap pakai tapi lepas ni aku nak try buat shawl biasa je taknak la halfmoon dah..


Kat Kamdar tu banyak giler kain cantik2..yang berkualiti mahal la sikit tapi yang penting kita boleh pilih kaler sendiri..Aku dah aim satu kain tu..dia ala2 satin tapi dia berat dan soft giler..buat aku jatuh cinta kali pertama..hehe


Okla..hurm malu la pulak nak tunjuk gambar..haha..Ni gambar pagi tadi sebelum pergi keje..semangat pergi keje pakai shawl gunting sendiri ..hewhewhew




Alamak!! sila abaikan objek kat belakang tu..malu arhhh! Heee..





Anak tido kat belakang..Mokpok sibok bergambar pagi buta =)

No comments: