Monday 7 January 2013

Blueberry CheeseTart!...Yeah

Hye semua..Hurm hari ni macam lengang je..minda pon lengang..Tadi baru lepas check darah..Takut2 kena darah manis..Eh !! Kencing manis lah..Tapi Alhamdulillah result dia OK...Fuhhh boleh makan coklat manyak2.. T____T



Malam sabtu baru ni aku mengetest skill membaking lagi..Kali ni i try tart..Dah lama aku nak try buat benda ni..tapi acuan nak buat shell tu..I mean pastry dia tu..Macam rugi je nak beli..Sebab buatnye sekali je tp nak kena beli acuan bagai..Tapi lepas dipikir berkali2 aku pon beli jugakla..Beli 20 ketul terus..cepat sikit proses pembakaran dia..huhu


Malam tu termakbul la cita2 aku nak buat tart..Penat tau gentel2 nak buat doh untuk pastry tu..Kejang jugakla hujung jari ni dok tekan2 dalam acuan tu..Hehe..Orang tgh tgk maharajalawak aku dok sibok menggentel tart..kekeke..tapi keje tu senyap..so tak kacau orang mcm aku buat aiskem dulu..


Bila dah siap bakar pastry tu..aku buat inti dia pulak..Memula inti tu nak buat hari esok..tp alang2 dah bawak kuar oven aku truskan jugak..hubby ngn adik ipar aku pon tak tidor lagi..Budak bertuah tu pon segar lagi mata dia..Ada orang teman takde la aku takut..hewhew...


Jeng jeng jeng...jom saksikan gambar hambaaa...


Hehe..Ropanya hodoh..kulitnye ada yang hangus..



Saja menggatal nak isi dalam bekas..




Rupa baru lepas kuar Oven..
 

Alhamdulillah tercapailah jugak harapan nak menge'tart'..?? Hehe..Lenkali boleh buat lagi lawa..ni hodoh..corak pon dah mcm kaki ayam aku tgk...kekeke..rasa dia =) =) =)..



#Laki den puji..den pon suko..Setiap hari mesti bukak peti nak makan tart tu..Shukeee i taw..*blushiinggggg


No comments: