Monday 10 November 2014

Victoria Sandwich Cake

Assalamualaikum & Hai.

Ini lah orang cakap nama seindah rupa dan rasa..huhu..Aku puji betol siapa yang cipta resepi kek ni..Sekarang kek ni tengah femes..So aku pon tumpang terliur sama..Lagi satu  faktor yang buat aku kuat nak try kek ni sebab dia bukan berasaskan coklat. Suami saya Chocolate Haters! ^__^.  Memang lain sangat dengan bini dia..hihi. So kalau kek yang macam ni mesti dia suka. 


Aku try google resepi kek ni..Mostly semua resepi dia lebih kurang sama dan bahan-bahan dia senang sangat nak dapat. Cara buat dia pon senang. Inshaallah siapa-siapa yang berkenan nak try silakan. Meh aku share kan blog kawan aku dia memang rajin salin resepi Nah  SINI. Dari dulu memang aku suka ikut resepi dia  =).


Kebetulan hari sabtu plan nak balik kg..So adalah buah tangan nak bawak kan..Alhamdulillah dorang suka =). Malas nak celoteh banyak-banyak.. Jom aku nak share gambar-gambar sepanjang aku mengelola kek ni. Gambar semua dari Bini Si Chocolate Lovers! Ahaks!





 
 Adunan ni kena dua kali bakar so 2 loyang lah.. Aku pinjam loyang kawan aku sebab malas beli..hihi..Make sure loyang tu tinggi. Ni loyang aku pendek so hasil kek tak lawa sgt sebab macam terbantut masa proses pengembangan







 Yang ni loyang kawan aku tinggi so hasil dia menawan je..sejuk hati tengok haha.. Yang belakang tu loyang aku..Tangan misteri tu memang dengki dengan kecantikan kek mama! =P







 So kita amek kek yang kurang menawan tu jadi layer bawah so keburukan dia dapat diatasi..kehkehkeh.. Jem stoberi tu aku beli je.. Lepas tu aku cincang buah stoberi saja bagi rasa lebih jitu dengan kestoberian dia! =P (ayat takle ikut)







Paipkan whipping cream atas lapisan jem



 



 Ok siap..! Hiasan tu atas kretiviti masing-masing..Aku ikut je gaya resepi asal.



 

 

 Sorry backdrop tak berbayar kat belakang tu.. Baru perasan. Maklumlah semua mak nenek nak letak atas meja.. huhu







 VICTORIA SANDWISH CAKE FRESHLY BAKED BY MAMAAMEER =)

No comments: