Friday 11 May 2012

Eh eh..ingatkan bagus sangat..

Ini kisah nappy sebenarnya..Almaklumlah kalau dah ada anak tecik ni memang tu jerla citernye..hihi..

Kisahnya macam ni..

Masa balik kg aritu aku ni borak2 la dengan my SIL..Macam2 la borak..sesi mengumpat pon ade..Orang pompuan kan..Ade ke patut kan? 

Lepas pompang2 bercerita sangkutla kat anak..Bla bla bla..pampers@nappy..Aku tanya la anak dia malam tukar pampers tak? Sebab aku Ameer mmg tetiap malam tukar around pukul 3 cmtu..Sebab dia bunyi2..Pastu dia cakap la..Anak dia mandi magrib tu sampai subuh keesokannya baru salin pampers baru..Whut? Aku tanye tak bocor ker? Dia cakap tak..Ok..Mamy Poko esok aku try !

Selama ni kitorang pakai Pet Pet jer..Ngam2 je ngan budget..Kalau nak usha lebih2 aku kena kurangkan personal budget aku..hikhik..Tapi kalau 1 malam aku kena tukar 2 kali sama la dengan 1 keping MP kehnnn..Silap2 lebih lagi..walau sesen pon kena amek kira tau..bkn kedekut kita kena berjimat cermat  T_____T

Nak jadikan cerita malam tu aku pon test la MP tu..sekali bila dah pagi bocor daa...Abis suar ngn baju..Patutla dia bunyi2..Rupanya tak selesa..Hurmmmm sama jer khennnn...

Tapi bila dia dah besar ni kena plak try jenis 'pants' ..Kalau travel sgtla ssh nak tukar pampers dia..Tapi disebabkan Pet2 takde jenis yang itu kitorang try la jgk MP pants..Harap2 ok la kan..Pakai pon sekali sekala bila kuar jejalan jer..Hari2 biasa cont pet2..So under budget lagi..wehooo!

So kesimpulannya pakai jerla mana yang ade...kekeke..Tak semestinya yang mahal tu semuanya bagus khenn? Tp MP ni bagus kot cuma malam tu anak aku ni minum terlebey kot..Memang kalau nak compare ketebalan MP & Pet2 obvious tebal MP.. Yang nipis murah cket tp kena pakai banyak yang tebal mahal cket tp pakai jarang2..Beli pulak time offer..Planning kena bijak baru suami sayang..!  :p harharhar

So sekarang tetiap bulan kena belikan budak bertuah tu 3 jenis pampers..Siang (pet2) Malam ( MP) Kalau travel ( MP Pants).. Kalau boleh berjimat dengan cara itu apa salahnya =)

P/s : Sebenarnya kalau nak lebih jimat pakai je CD ( Cloth Diaper).. Tapi bukan aku la 'orangnya' nak pakai jenis yang itu..Kain sendiri pon tak terbasuh inikan pulak pampers anak! HAHA *gelak jahat!




No comments: