Sunday 18 August 2013

Kain Telekung Lycra No.1 Yang Selesa Dan Murah!! #Vol 1

Assalamualaikum..

Macam mana nak mulakan yep..Nak buat riang-riang ke nak buat cool jer..hihi.. Hai korang..Yang mana tengah mengusha telekung yang best dan murah..lai lai lai tersukan membaca coretan di blog ni..tuan blog nak kenalkan kat korang Kain Telekung lycra No. 1 yang sangat selesa dan best dan yang paling penting murah! *_*


Antara sebab-sebab kenapa anda harus memiliki telekung ni : cekidauttt


1) Penulis ni memang agak cerewet kalau bab2 nak beli telekung sebab saya ni seorang yang tinggi..So telekung dan kain mestilah wajib labuh..Bila sujud takde lah nampak kaki kan..Memang kalau pergi mana-mana pon aku akan standby telekung untuk travel supaya nanti bila nak singgah mana2 pakai hok sendiri je tak payah sibok nak belek2 kat surau/masjid.. Lagi 1 bila time orang ramai tak payah nak Q bagai.. Tapi labuh tu sgt penting bagi aku.. Sebab bila nak beli telekung je mesti aku try kain dulu..Kalau rasa labuh ngam2 je memang aku taknak beli..Sebab kalau labuh macam tu kalau sujud conpem nampak kaki.. So langkah selamat bawak jerlah telekung sendiri wherever u go =)

2) Yang kedua aku amat cerewet bab tang dagu tu..setengah telekung bahagian untuk tutup dagu tu kecik je..Memang sebelum solat kita letak betul2 bawah dagu tapi tengah semayang tu kadang2 mesti lari dari bawah dagu..Selalunya  nak rukuk ke sujud ke mula lah lari dari landasan..Itu dah kira nampak aurat..Bila nampak aurat kiranya tak sah solat kita..Harap maklum yer puan2..hihi..Kalau salah betulkan saya =)

3) Yang ke-3 jenis kain dia memang best dan tak jarang..Setengah2 telekung apabila dijahit dengan sulam yang melampau tanpa kita sedar ada tang lubang2 yang boleh menampakkan kulit badan kita..Bhgian leher dan tangan biasanya sangat terdedah kepada lubang2 tu.. Sebab badan boleh di cover dengan baju..Apabila lubang terlalu besar dan boleh menampakkan warna kulit solat kita tidak sah..So please concern benda-benda macam tu ye...Kita memang nak telekung yang cantik tapi cuba kita belek balik hok mana yang ada sulam terlebih tu takut ada lubang yang boleh menampakkan warna kulit..Jangan jadi macam penulis sebab tampal dgn double side tape sebab malas nak jahit..huahua..

4) Jenis kain yang berat dan apabila solat dibawah kipas takde lah bila nak rukuk ke sujud ke telekung mengerbang macam hantu terbang..kikiki..Kain dia jatuh dan berat..so boleh rukuk dan sujud dengan tenang..Takdelah bila sujud sibuk nak kaup2 telekung ..hihi..Nanti pergerakan lebih dari 3 kali batal pulakkk..


5) Permukaan muka kain telekung ni sangat selesa..Masuk je ngam2 je terletak kat muka then just ikat je nak bagi kemas..Bahgian muka dah dijahit dengan kemas dan tak payah nak tolak2 rambut 
 masuk dalam..hihi..Kalau tak caya cuba try ...jengggg


6) Dia didatangkan dengan macam2 warna..Banyak warna dah habis..Tapi saya sempat grab a few colours macam gambar di bawah



Gambar di bawah model memakai warna maroon dan size besar =)









SOLD

SOLD


SOLD

SOLD

SOLD

SOLD

SOLD

7) Yang akhir sekali paling best kami jual murah2 je sebab barang yang best harus dikongsi..Semoga tips2 yang diberi tadi sedikit sebanyak memberi kesedaran kepada kita selama ni yang kita buat tanpa kita sedar.. peace =).. Harga dia? 




RM90 Only Include Postage!!

( Kepada yang berminat sila wasap ke No ni  017-2526834 / 014-3346426 )
Tq




3 comments:

Unknown said...

barang baik..nege jela keje awk mama.....amacam barang yang koi nak tu da ade blom?

TelingaBulat said...

warna ape lagi ade errr

Mrs Hafidz'joo'Din said...

warna yg dlm gambar kat atas je..