Thursday 15 August 2013

Memori Raya 2013 @ Kelantan

Salam..Selamat Hari Raya korang..Maaf Zahir Batin..Ingat lagi masa kecik tak tahu apa maksud zahir batin tapi pakai sebut jer.. Ingat lagi masa kecik aku ada baca kad raya abang aku..aku nak tengok apa orang tu tulis..Kalau pompuan yang kasi aku nak pergi report kat mak aku..huahua..Lepas tu aku terbaca ayat "Maaf Zahir & Batin ".. Punyela bengap nye aku masa kecik aku ingatkan zahir & batin tu nama orang pompuan.. Lepas tu aku pikir..Oooo abang aku dah ada makwe..HAHA..Lama jugakla bengap aku tu simpan lama2.. sampailah aku sedikit membesar baru lah tau apa ertinya zahir & batin !! Lepas je tau pandaila sebut " Maaf Zahir Batin" Ngeeee! Lepas tu bila dah besar asal sebut je  Maaf Zahir & Batin..Ada pulak cakap zahir je tau..Batin aku tkde kena mengena dengan ko! Pulak dah..Pffffff!


Hurm panjang betul mukadimah aku..hihi..Sebelum ni aku pon dah bgtau aku beraya di rumah mentua..hari selasa dah balik kelantan,then sabtu baru balik raub, ahad barulah balik temeloh...lama kan aku cuti..heaven gilak..Bagi aku memang lah rasa lain cket daripada rumah sendiri tapi happening tu tetap ada..Nak pulak aku memang ramai adik beradik ipar..So pagi raya tu riuh rendah lah nak tepek itu ini nak kasi sama taraf dengan cik Ta..huehue..Tapi body takle lawan cikta lah..itu memang totally out der..


Pagi2 tu lepas mandi pergi semayang raya..Lepas semayang raya tu barulah nak pakai lawa2 la kohnonnya.. Lepas tu mula acara salam2..Macam biasalah org besar memang akan standby duit raya kat adik2..Masa tu memang seronok.. Lepas tu sesi bergambar lepas tu masuk dalam fesbuk itu wajib..ngeh3..Tema kami raya ni tema brown + dark grey + hijau lumut..hihi..Memang kaler kami bertiga lain2..Si kecik tu aku beli baju melayu kain cotton..memang sedap nampak dia pakai tak panas..Dah 2 tahun buat ke dia baju melayu kain satin tu..Pakainya memang sekali tu jer..Tapi kalau yang mcm ni kenduri tahlil pon boleh pakai sebab dia tak panas dan nipis =)


Raya ke3 baru gerak balik pahang..Wehuuu..Masa ni risau jugak takut jalan jeng krengg! Tapi alhamdulillah..mungkin kitorang gerak dari KB awal skit..so smooth jerla..Tapi kitorang singgah Raub dulu kg belah arwah mak..Dah jadi macam tradisi asal raya wajib balik sini..so dah alang2 lalu singgah semalaman then hari esoknya baru balik temerloh.. =) sekian penerangan dari saya..hihi..


Jom layan gambar raya kami..Gambar tak banyak pon..Tak cantik sgt pakai phone je..Untuk kenangan wajib ada  =)


Kami ber3.. Pose wajib tetiap pagi raya =)
  




Ewah..pose santai dari anak bujang



Mama IndeHouseee! hihi



Ni pon antara pos wajib..ngeh3..sampai lupa nak salam betul2..huahua



Mintak ampun papa sebab banyak kali suruh papa buat susu tgh2 malam..huahua..




Papa je hug lebih..Anak masih tak kenal erti lebaran =)




My Family In Law..Say Chessee! Masih tak cukup sorang..



Jalan-Jalan Raya



Menerai songkok papa..Next Raya mama akan ingat beli songkok adik yer..



Me With My Heart




Pagi Raya Ke-2 punye posing ..hewhew




Peace from papa..cis rosakkan gambar betul




Bersama Tok Nek..




Jemput makan..sempat lagi tau




With SIL






Budak banyak songeh

1 comment:

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.