Thursday 15 August 2013

Bunyi Guli Tanda Rumah Ada Hantu Ke???

 Assalamualaikum..


Whoaaa...tak tahan kan tajuk aku direct to the point..Seriously aku tengah masih memikirkan apa benar yang aku dengar malam tadi dari jiran aku ni..Adeyhh ni yang aku menyampah bila dah berkumpul mesti kuar citer seram..Huarggh aku ni dah lah penakut.. Nak jadikan cerita malam tadi jiran aku ni aka ibu Ameer  buat open house..So aku pon pergi la menjemaahkan diri..Tengah2 borak2 tup-tup kuar citer bunyi guli..Aku pon tanya la 'eh ada bunyi jugak ke?'.. Lepas tu aku pon citer lah ..Selama ni memang aku dengar tapi bukan tgh2 malam..Tapi time petang2.. maghrib macam tu..So aku pon tak amek port la sangat..Sebab aku anggap anak jiran sebelah aku ni main guli..Paling tidak pon aku imagine bidai umah dia ada pasang yang bulat2 tergantung2 macam langsir tu..Lepas tu kadang2 aku pikir bila anak dia langgar benda bulat tu terjatuh..Ha kau..sampai macam tu aku pikir..Sebab bila dengar tu takdelah seram bulu tengkok ke apa kan..


Tapi rupanya malam tadi pecah tembelang..Ramai jgk rumah yang ada bunyi guli! Arhh sudah..Habis sape yang main guli selama ni..Sila seram sekarang ..Kalau umah aku logik la aku andaikan jiran sebelah rumah yang main..Tapi kali ni semua bukak mulut bunyi guli melantun2..tapi bunyi dia mmg sayup2 macam dari rumah sebelah..Tapi aku tak pernah tanya pon jiran sebelah..Tapi ibu ameer ada tanya jiran dia ada main guli ke..tapi jawapannya tidak! Huwaaaaarhhgg streeees camni tau..Daripada aku tak takut sekarang jadi takut dah..Konfem lepas ni kalau papa dia keluar main futsal ke..lepak2 ke..Aku mesti ikut..huhu..Adeyy guli oh guli..Lagi fengsannn kalau satu hari nanti aku terjumpa guli dalam rumah tu! Memang jatuh terguling2 lah aku jawabnya..hewhew.. 


Pernah dulu kawan aku tido rumah..Pagi esoknya dia cakap.."rumah awak ni ada hantu sebab ada bunyi guli" HAHA..Aku pon cepat cakap "eh taklah..memang selalu dengar bunyi tu..anak orang sebelah main" Yakin giler aku jawab.. Memang dah lama aku tak dengar tau sebab mungkin bulan puasa kan..Tapi apa patut aku buat kalau lepas ni dengar balik..huhu..Nak lari ke nak jerit ke nak buat donno je ..Setting dalam minda "Anak orang sebelah main guli takpon langsir dia tercabut"   *___* 


Google Image


Shhhhhuhhhh main jauh2 ye guli..Tolong la jangan buat lagi maha dashat..Erkkk


#entry raya masih berkampung dlm draft!

No comments: