Tuesday 16 July 2013

Dugaan Bulan Ramadhan..

Salam..

Salam Ramdhan semua..Hari ke 8 sudah..


Hurmm hari ni kali ke-2 dah kami terlepas sahur..Grrrrr...Macam manalah tak sedar..Rasanya dah kunci jam.. tapi terlajak jugak nasib baik sempat minum air..Walaupun imsak dah hujung2..Adeyyy nasib baik jugaklah sempat minum..kali pertama haritu langsung tak sedar..sedar-sedar je dah azan subuh..huwaaaa..Ni mmg betul2 dugaan..Ni baru awal bulan ramadhan dah 2 kali terlajak..Lebih kurang 3 minggu lagi..Harap2 hari ni hari terakhir kami telepas sahur.. =)


Tapi masa study dulu time sahur memang tak makan apa-apa pon..Just bangun tuk minum air masak jer..Tapi sejak dah berlaki ni kena merajinkan diri bangun dan teman laki makan.. Bersahur tu kan sunat.. Kalau buat dapat pahala lagi taw.. hehe


Satu lagi dugaan.. Lately ni selalu prasaan malas nak bertarawikh tu datang..Sebab buat kat umah sorang2..Tu yang macam hambar jer..Awal2 dulu rajin & bersemangat aku bertrawikh sorang2..Si kecik tu temankan..hihi..Tapi sejak dua menjak ni asek lemau je badan ni..Kalau lepas berbuka mula dah..Angin satu badan..huhu..Lepas tu nak solat pon tak tenteram..Adeyy ni belum lagi masuk pertengahan bulan pose.. Dugaan betul.. Ni aku bercerita pon hambar je..nak taip pon malas..hehe..


Hurm time2 penat puasa ni pon sempat lagi aku duk mikir bape keping duit raya nak kena tukar..Rasanya dah kena plan sebab nanti duit baru habis..Dapat duet kedut2 tak best..kekeke..Tggu agent kutip duet jer..hehe.. Tapi awal lagi kan..Biasanya Bank akan offer bila tgh2 bulan kan..Hurm standby je..


Satu lagi kueh raya..Inshaallah aku akan cuba sedaya upaya untuk buat kueh raya sendiri tahun ni!! Yuhuuu...Plan nye nak buat 5 jenis..Tapi aku tak sure la terlaksana atau tak..harap2 ok ..Butter aku dah beli awal2 kat bakery..Kali ni aku beli satu tong besar 3.8kg tu..HAHA..kalau tak buat jugak kueh alamat berkulat la butter tu dalam tong tu..Selama ni beli butter yg 250g jer..Rasa dah mcm tokey kueh raya pulak..hihi..Kueh raya pon aku dah list kan..Sekarang tengah usha2 kalendar tang mana nak cuti buat kueh raya..Mintak2 la boss approve kan..hihi..


Pasal baju raya pulak..eh aku ni dah terlajar cerita pasal raya dah ni..huhu..Takpela..alang2 aku tengah rajin nak menulis ni kan..Baju raya kami pon dah settle..Sebelum bulan puasa aku dah tempah..Semangat kan..Tema kaler kami memang lari dari plan..Disaat2 akhir kami menukar ke warna itu..Nanti la tunggu raya baru tau kaler apa..nanti tak sepraisee! hikhik..



Hurm apa lagi nak dicoretkan eh..Oh pasal Nour Ain..Alhamdulillah mendapat sambutan..Rezeki kami ..Alhamdulillah..Masih ada stock lagi..Sebab haritu kan amek banyak sekaligus..Memang bertahanla..hihi..Sape2 nak try Nour Ain? lai lai lain..jangan malu jangan segan wasap yer.. 

Sekian..

Ok baiff!






No comments: