Tuesday 19 March 2013

Jelajah Johor

Salam..

Jelajah la sangat kan..padahal pergi tido semalaman je pon..Sebenarnya aku macam takde keje sekarang..Bila godek2 gambar pergi jalan aritu..Timbul lak nak share dalam entry..Hii..Citer ni memang dah berkurun sangat dah..Dah sebulan lebih kot..huhu..

Kami jalan-jalan sini ekoran daripada cuti-cuti melaka haritu..SINI entry dia uollssss...Ok. Lepas jalan-jalan melaka aritu kitorang terus shoot pergi JPO..Memang dah lama plan nak datang sini..Dah alang2 sampai melaka lajak 2 jam je lagi tuk menggapai Johor.. =).. Macam biasa la GPS juga kami harapkan.. Gerak dari Melaka pon dah dekat kul 2..Lepas tu sampai JPO pon dalam kul 4.30 rasanya..Sebab sesat! Guna GPS pon sesat?? HAHA..ni la akibatnya ingkar dengan GPS..Sebab kitorang keliru nak keluar exit yang mana..Last2 ikut pakcik GPS ..jumpa jugak akhirnya..


Hurm jalan2 dalam ni teringat waktu aku masa di UK dulu..Konsep yang sama..Bangunan panjang pusing2..jual barang dengan harga yang murah..Tapi dekat sana murah dia sangat beza..Mungkin dorang terlalu laju dan moden..Sentiasa nak up to date..Dulu weekend je memang kami akan terjah tempat SALE macam ni..memang best..Tapi dulu masih blurr tentang handbag semua2 ni..Bengong2 alam lagi..hihi..Tapi kat JPO ni ada yang mahal..ada yang murah..Contoh Timberland..Baju yang sejibik sejibon lagi murah dari harga luar..Padahal baru beli minggu lepas..Bila datang sini arggghh jauh lebih murah! Stresss! Butik Coach pulak kena beratur nak masuk..Huhu..Nasib baik aku takde duet kalau tak mesti kena beratur..kuang3..Lepas tu rata2 orang jalan mesti ramai yang bawak paper bag coach tu..Murah sangat ker? hihi..Takpe la aku tak mampu nak pakai lagi..isk isk isk







 

























Kitorang tak lama pon kat situ..Nak kejar waktu solat lagi..Dalam kul 8 kami gerak ke Danga Bay sebab dah book hotel kat sana..Hotel Kozi..Antara hotel budget yang murah..Harga RM108 asenya..Sesuai lah dengan kami sebagai travellers lintang pukang ni..Main redah jer..hehe..



Sampai Hotel, lepas mandi kitorang makan malam kat Restoran Singgah Selalu..Hurm kebetulan ada live band..Agak enjoy..TAPI makanan dia tak best dan mahal..Mungkin tax untuk orang nyanyi tu mahal..huhu..Ameer sangat enjoy bila lagu Anak Kg dimainkan..hewhewhew..Mama dia gedik2 nak nyanyi sama..Kalau orang tu suruh aku naik nyanyi..aku rojer je kot..hahaha...Ada kena lempang ngan laki aku kot









Lepas makan kitorang jalan2 kat Danga Bay..Sewa basikal sebab kemaruk nak naik beskal malam2 buta..Tengok semua orang sewa nak jugak merasa..Fenattt okeh kayuh..Budak ketot tu rilex je duduk depan..Tapi malam ni jugakla ada seekor hantu terselit dalam gambar kami..!! Berdiri bulu roma..Cepat2 aku delete..Patutlah lepas naik basikal tu si ketot tu nangis nak dukung..Kalau tak jangan harap dia nak dukung..Mesti mau terbang bebasss! Taknak pergi dah sini..serik!

























Lepas tu balik tido! Masa ni kitorang memang dah sangat penat..Jalan pon dah tingtong..Tapi melayankan budak yang tak reti penat tu..Esok pagi kami gerak balik pahang..Sinngah bekpes di highway mana entah..











Seterusnya kami berhenti makan tengah hari di rompin..Tempat raja udang galah! Yeehaaa..Tekak ni teringin nak makan udang masak lemak cili api..Gullpppp! Seeedappp sangat! Heeee..Dari kuantan pon dekat je kalau mengidam lagi.. =)










Ni jerlah serba sedikit tentang percutian kami kali ni..Aku pon citer main redah ikut suka jari aku je menaip..Mohon jangan bosan baca coleteh aku kali ni..hehe..


Sekian & BYE

No comments: