Thursday 29 November 2012

Macaroni Goreng...Sedap & Simple

Kadang-kadang kalau kita dok hadap nasi je tetiap hari..Boring jgk kan? Pagi dah nasi..Tgh Hari jumpa nasi ..malam pon nasi..huhu..tapi aku takde la menghadap nasi sokmo..Kalau dah bekpes nasi pagi tu tgh hari tak makan dah tau..(diet la sangat)..Nanti malam pulak..masa serve  kat papa dia aku jamah la cket..TAPI kalau makanan tak habis aku la yang jadi tukang clear! Camne nak kurus? Heeee..Serba salah nak masak sikit takut tak cukup..Nak masak banyak takut tak habis..Itula dilema setiap wanita yang nak masak nasi..HAHA..

Biasanya menu makan malam aku dah start fikir masa kat opis..Kalau keje banyak sangat..aku postpone pikir masa drive balik nanti..Berangan2 jugak tau tapi fokus ke hadapan mestik! Jangan ko berangan makan atas pokok silap2 kang ko ngn keta lepas atas pokok tau! 

Lepas pikir punye pikir akhirnya baru teringat aku ada beli macaroni..Yerla bila lagi nak makan kalau asyik lupa jer..Nak masak nasi pon malas..Dah masak nasi mesti nak lauk ..nak sayur..takkan nak hidang ngn kicap jer..Hehe..

Lepas pongpang2 atas dapur terjadilah menu makaroni malas aku ni..




  Hey walaupun nampak bodoh je tapi rasa dia not bad tau! haha puji diri sendiri nampak..Aku sorang je yang cakap sedap..Laki & adik ipar aku mcm tak gemar je..Masing2 sumbat ke mulut sebab nak jaga hati aku yang telah bertungkus lumus kat dapur..HAHA..Kalau cakap tak sedap nanti aku mogok malas masak seminggu!

Heee...resepi dia simple giler..Anak aku pon boleh buat..Cuma die ketot dan tak kenal apa itu

Bawang Putih (Blend)
Cili Kering ( Blend)
Sos Cili Thai
Hirisan Daging Ayam/ Sotong/ Udang
Macaroni
Olive Oil

Eh? Tersenarai resepi pulak! HEHE

Ada ke orang nak try resepi ni..Hurm...Ikut korang lah..Kalau malas sangat nak masak nasi mcm aku boleh try resepi simple ni ! T__T


No comments: