Thursday 16 May 2013

Tentang Budak Kenit!

Salam..Boring pulak sesorang dalam ofis..Hari ni hari Jumaat..So ramaila yang balik..Aku je termangu2 dok opis..terkebil2 taktau nak buat apa..Last2 update entry baru..hiii...


Kali ni bukan citer kueh ke..biskut ke..kek ke..Nanti buhsan pulak asek2 tayang makanan kan..heee,,Kali ni aku nak share pasal budak bertuah tu..Sekarang dia dah 2 tahun..tp pelat nya kus mangat! Heeee..Kadang2 otak kami puas pikir apa la yang dia nak..Kalau tak paham..nanges! Itu jerla modal dia..Kadang2 suh dia tunjuk ke benda apa yang dia maksudkan..Kadang2 main tunjuk ni bahya jugak..Semalam papa dia ada date dgn kwn2 dia..dalam pukul 11.15 macam tu..Dia tunjuk kat bilik tepi tu "kak"..kdg2 mcm bunyi "katak"..Adeyy dia mmg tak kenal katak sebenarnya..Masa tu aku dah tak sedap hati..Apa la yang dia nak..ke dia nampak..Aku suh dia masuk dlm bilik gelap tu..Nak tgk dia pergi ke tak..Tapi dia pergi takde arah tujuan..Tak ambil apa-apa pon..Actually bilik tu mcm stor pon ye jgk..Tempat sidai baju dia pon ye jgk..Adeyyy tapi aku yang penakot ni gagahkan diri ikut dia..Lepas tu aku pasang lampu bagi terang..HAHA..penakut kan..


Tapi pelat2 dia pon..dia ada perkembangan yang memberansangkan..Hari tu sebelum tido kebetulan kat almari kecik tu papa dia ada tampal no plate motor dia..So aku tanya la kot2 kenal huruf kan..saje nak ngetest sebab dia selalu main game ABC dlm hp aku ni..Sekali dia tunjuk betul..Terkejut gak aku..Kebetulan kot..Esoknya dia cabut2 tikar yang ada huruf ABC tu..Aku tanya dia huruf apa ni? Dia jawab betul! Tapi tak semuanya huruf betul..Ada jugak yg salah..Tapi mostly setakat ni dia dah kenal dan pandai sebut hampir semua huruf A-Z..Owh touching mama tau..Alhamdulillah..Bagus jugak dia main game2 dalam hp aku tu =)


Sekarang ni pulak tiap2 petang pulak lepas amek dari umah ibu dia mesti nak main beskali dulu baru nak naik atas rumah..Bwk beskal macam org2 besar dah..Eiii geram betul..Kadang2 kaki kayuh tapi mata ke lain..Seronok sgt dia main dgn abg2 & kakak2 yang bwk beskal jugak..Dia sorg je cenonet di celah budak2 tu..Tak padan dgn budak kecik nak kawan dgn budak2 besar..Adeyyy besar dah anak mama..Rindu pulak masa dia baby ..hewhewhew..Kadang2 jatuh aku biarkan je..kalau atas rumput la.Aku ckp "good boy"..HAHA..biar lasak cket..Tapi kalau atas jalan tar tu kena hati2 la..Siap main nak langgar2 org lagi..Amboiii kemain eksyen nye yerrr...Bila semua org dah balik mulalah nanges! Adeyy tiap2 petang macam tu la dia..


Malam pulak selagi papa & mama tak tido..dia pon sama..Memang dari baby lagi dia tak tido awal..Gasaklah adik..Jangan nanges sudah..Aktiviti dia kalau tak main car dia..sepah2kan toys dia..Buku berterabur..Mula2 rajin la baca..Pastu buku pon entah kemana.. Selagi tak panggil masuk bilik selagi tula dia dok main2 kat luar..


Nak tukar pampers satu citer lagi..Sebelum tido nak tukar pampers mesti bersilat dulu..Kalau marah2 mmg tak jalan..Kena pujuk slow2 barulah jadi budak baik..Adeyyy macam2 tau awk ni Ameer Hazim.. Tapi ape pon dia lah mainan kami berdua..Happy dia..Happy jugaklah kami..Semuanya kami lakukan untuk dia..pengarang jantung intan belian.. hihi..Harap bila dah besar bila dia baca ni dia tau perangai tak senoeh dia tu.. =)



Ambik gambar tak pernahnya sporting! cis







Buat muka macam tu pulak..Adeyyyy budak bertuah





No comments: